Dricker mitt morgonkaffe och hittar det!!!

Hej jag heter Cyberspunken och  är en coffeholic!!
 
Så skulle det kunna låta om man satt på ett möte för anonyma koffeinister, som tur är behöver man ju inte gå på avvänjning för sitt kaffebruk... Gjorde ett sök på ordet kaffe i min blogg, och fann att det ordet finns med i var och varannat inlägg hehe... knasigt ... har bl.a skrivit tidigare om kopplingen mellan droger och kaffe och att kaffe skulle kunnat bli klassat som narkotika om det inte redan var klassat som livsmedel hehe...
Sitter så denna tidiga morgontimme med lite frukostattiraljer och mitt stora latteglas med kaffe och skummar igenom nyheterna...

Där fann jag det! ( Aftonbladet)  Ännu en undersökning gjord som påvisar kaffets goda verkan på människor och jag konstaterar att ja... detta visste jag väl! Det kan ju inte vara för inte som miljoner människor varje dag intar ett antal koppar.

Denna franska undersökning visar att kaffe är bra för minnet, minst tre koppar om dagen och ju äldre man blir dessto tydligare märks effekterna, detta gäller tyvärr bara kvinnor, så när ålderns höst infinner sig så kommer man alltså gå med en ett superskärpt minne tillsammans med massa gaggiga gubbar som knappt minns vad dom heter kan bli intressant =)

Funderar på vad det är i kaffet som påverkar så... nåväl ska inte fastna i grubblerier jag har ett jobb jag ska ta mig till och jag bör inte åka dit i morgonrock!! 
ha en skön dag njut av solen ni som kan...

Andra bloggar om: , , , ,


Klicka gärna här
BloggRegistret.se
Detta kallas för röst fiske ....  kan tänka mig att valkampanjer kommer gå till på detta vis om ett antal år för att läsa av opinonssiffror, jag kan konstatera att hade detta varit valtider så hade jag behövt sparka mina valmedarbetare för jag har halkat långt bak i denna klubb för inbördes beundran sedan månadsskiftet... hmm kanske beror på att jag slarvat med att göra inlägg... men herregud livet är mer än en blogg och jag jobbar ju faktiskt,  men nu är det dags att tacka för denna trevliga morgonstund... den här lilla lila texten kan vi kalla för eftertext... ni vet en sådan som är efter filmen som ingen läser ahh undrar nu hur många som kommer läsa detta --- tjing =)


Kommentarer
Postat av: EsKa

Solen..? Hmm, nu var du nog ironisk..det har tokåskat här hela dagen..

2007-08-08 @ 12:49:25
URL: http://eska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0