WOW!!...det är fredag!

Fredag idag!!! den första arbetsveckan har förflutit märkvärdigt fort faktiskt! Senast igår var jag dock lite dagvill och hade helt fått för mig att det var onsdag och höll på att missa vad jag skulle göra på em... men det löste sig.

Konstigt att hjärnan kan luras så med vilken dag det är, jag får skylla på att hjärnan fortfarande är i lite semesterkoma... eller kanske jag har ansträngt den så mycket under semestern så att den nu har bestämt sig för att ta ledigt...eller kanske är det så att min hjärna fortfarande har kvar sin förmåga till kaoskraft... vad det är kan ni läsa om här  halkade in där när jag skulle googla efter min hjärna.. jag började faktiskt på allvar fundera på vart den tagit vägen... och på Google hittar man ju allt =)

Nu är det dags att hälla upp lite kaffe och ta en macka eller två...I´ll be back...

image279 image280

Ni kan njuta av bilderna på den underbara lilla sjön (träsket)  på ön i skärgården där min dotter är på kollo....
Det konstiga är att så fort man hamnar på en ö så kallas sjöarna för träsk!!
Samma sak på Gotland... åker man  till havet och badar så är det många som säger sjön vilket ju är rätt
Östersjön är ju en sjö inte hav, och åker man till en vad vi skulle kalla för sjö inne på ön så är det ett träsk!

Smaka på ordet TRÄSK!!!
Träskpadda
Träskkrokodil
Träskmark
Visst låter det som om det skulle kunna vara värsta sumpmarken? men precis så fint som på bilden ovanför kan det alltså vara =)
Läser man om Träsk på Wikipedia så får man ju sumpmarkvisionen kastad i ansiktet huuu urk! där vill man inte bada!


Andra bloggar om: , , , , ,



BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: the hunk

hej
Det är lustigt med bloggar ,,jag läser ofta dina kommentarer och till sist tycker man att man är bekant,, fast det är man ju inte,,,;)

2007-08-03 @ 09:56:15
URL: http://onceinmylife.blogg.se
Postat av: Pialotta

Härliga foton.. träsk kan vara "underförbara":-)
Tack för din titt på kafferasten.. du tog väl dig en kopp medans du var där:-)
Gillar då det poppar upp nya besökare.. alltid så roligt och nyfiket springer jag rundan inom och återgäldar.. klart man ska göra och så vips hittar jag din underbara blogg:-)
Ha de.. vi syns/hörs säkert igen.
Tjingeling

2007-08-03 @ 10:27:11
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: the hunk

hej igen tack för ditt bidrag i min tävling, kloka ord !
skall absolut läsa din blogg ännu oftare,,,

2007-08-03 @ 14:52:00
URL: http://onceinmylife.blogg.se
Postat av: Borthy

Om det är så att du av en händelse hittar min hjärna också när du är ute och googlar kan du väl ta hem den och lämna den till sin rättsmätiga ägare! MVH, hon som går en sväng till på semester idag! / Träskruven

2007-08-03 @ 15:15:25
URL: http://borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0