Julafton.. lugnet infinner sig....

Idag är det den 24/12 2007 Julafton dagens mest överskattade dag om man är vuxen =)

Många stressar ihjäl sig, kör ihjäl sig, eller nästan äter ihjäl sig... under denna helg.
Jag tycker att den förpliktar mer än den borde Julhandeln förväntas slå nya rekord för varje år som går och vi fortsätter att tok-konsumera till handlarnas stora lycka! Så även jag hehe...

Men jag lägger inte mycket energi under lång tid utan gör en punktinsats under 2-3 dagar... detta år blev det Julklappshandel på lördagen, julmatsfix och granköp på söndagen och idag Julafton så ska det bara mysas och slappas!
Nästan hrrm hrrm...

Att vara som jag innebär vissa små bakslag... i år:

1)Julgranen är klädd... men ljusen saknas.. förra årets inköpta ljus är som bortblåsta hittade bara en gammal trasig belysning (VARFÖR HAR JAG INTE KASTAT DEN!?!) ...

2) Nötterna ligger i den fina nötskålen... men vart tusan håller nötknäpparen hus!?? någon som sett den??

Ja ja .. det blir till att ta en tur till närmaste varuhus innan jag börjat tulla på glöggen... men nu ska det göras risgrynsgröt... enda gången på året som jag äter det.. men gott är det =)


Önskar nu alla läsare en riktigt God Jul
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,


BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: Borthy

Jag har gjort allt det där du skrev om utom kört ihjäl mig.
Kanske du slängde den nya belysningen och sparde den gamla kära? Skulle jag kunna ha gjort :-D
God fortsättning! Kram från Borthy

2007-12-25 @ 23:07:55
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Socrate

Härlig formulering du skrev om julen som tyvärr gäller flertalet av oss nutidsmänniskor. Marsmänniskorna som sitter i sitt rymdskepp och iakttar oss från ovan måste undra och tycka att vi "måste va från en annan planet", så knasiga idéer som vi har.
Har i alla fall inte kört ihjäl mig ännu, snudd på ätit ihjäl mig dock men faktiskt haft mindre stress detta år...kändes helrätt när själva julaftonen anlände. Julgransbelysningen som är ca 4-5 år gammal lyste på första försöket och nötknäckare har inte varit av nöden (nötallergiker) så...
Idag blir det slappa, slappa sen slappa...GOTT!

2007-12-26 @ 10:49:00
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Jag själv...

Åh.. ja Borthy det lutar nog åt att jag råkade slänga den nya och behålla den gamla vanliga hederliga fina :-D min kära far var ute på julafton och köpte en nötknäppare och en ny belysning... dock var den för utomhusbruk och sladdarna var så grova så granen hade nog vält om jag försökt trassla upp den i granen... 14.45 på julafton hittade jag på Coop Forum en julgransbelysning, efter Kalle var den i granen =) hehe... Men tack pappa jag får använda den du köpte nästa år ute ;-) och nötknäpparen fungerar strålande!

2007-12-28 @ 13:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0