Jag fick en kommentar som jag vill dela med mig av...

För ganska precis en månad så skrev jag ett inlägg med en fråga Vad har hänt med våra grundvärderingar, jag fick inatt en kommentar av Maj....

...Misshandlarna går fortfarande fria och känner sej jättetuffa. "Vården" blir det nog inte mycket med, sociala myndigheter kan inte göra nåt mot föräldrarnas vilja. Tjejerna kan håna och hota offret för att hon "tjallat".
Och 17-åringen som filmat blev inte ens förhörd av polisen, han hade tydligen inte gjort något brottsligt.

Ja det är så det ser ut i vårat samhälle idag, min lilla önskan om att rättvisa ska skipas och att den som blir utsatt för övergrepp ska få upprättelse och sin självkänsla tillbaka... är nog bara en naiv dröm och vision...  men jag vill ta mig f** inte sluta drömma!!

Jag vill förändra samhället men...men  jag  vet att det inte går, ska jag då förändra mig själv? ska jag sluta vara naiv ska jag sluta hoppas  hmm nej... jag är som jag är inte mycket att göra åt... jag fortsätter hoppas att förändringar kommer så att sådana här hemska händelser får rättvisare efterspel...


Andra bloggar om: , , , , ,


BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: ollepirat

Tycker det är rent utsagt förj*vligt!

2007-08-11 @ 22:31:41
URL: http://ollepirat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0