Jahaa... lite paranoida kanske?

Läst om på DN
Den amerikanska finansinpektionen SEC har upprättat en svart lista, antagligen för att dom anser sig stå över världsmarknaden, visst svartlista stora internationella företag dvs dom företag som inte är amerikanska, pga av att de företagen handlar med länder som Kuba, Iran, Nordkorea, Sudan och  Syrien, tolkningen blir då att de företag som handlar med dessa länder indirekt sponsrar terrorism... eller? När det handlar om vapenhandel och sådant som direkt skadar kan jag förstå idén men om Nokia säljer lite mobiler eller Astra Zenica har medicinförsäljning i detta land eller om Abdul Kabul kör en volvo i Bagdad så har jag svårt att se kopplingen till terrorism. 

Jag har också väldigt svårt att tro att det inte förekommer några amerikanska företag som inte handlar eller har samarbete med dessa "terrorist-länder" Var och en som pensionssparar kan väl själv ta reda på om företaget dom sparar i har skumrask affärer i länder som anses vara terroristvänliga.

Men USA är lite paranoida, och tycks som vanligt vara drabbade av lite hybris... Jag gillar inte deras mentalitet, jag skulle nog hellre ta en semestervecka på Kuba

image186

än i LA...

image187



Andra bloggar om: , , ,

BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: Gåsen

Ja, USA är patetiskt på många sätt. ;S
Själva är de naturligtvis alltid helt oskyldiga till allt.
Att de sen står för typ 50% av alla växthusgasutsläpp... jamen vem bryr sig?

2007-07-03 @ 14:31:58
URL: http://thegoose.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0