Salem, Salems lot eller en Bermudatriangel för bilar....?

För de som ofta åker E4 mellan Stockholm och Södertälje är nog detta något dom inte ens reagerar på längre, men det finns något skumt mellan Stockholm och Södertälje... en plats som heter Salem... Nåväl.. det är inte så att platsen är skum om man inte genast bara via namnet på stället förknippar den till Stephen King´s  Salems Lot.

Det handlar inte om en drabbad stad där människor spårlöst försvinner utan det handlar om bilar...
hmm ja inte att dom försvinner, men att dom helt utan synbar anledning just där bestämmer sig för att sluta fungera som ett fordon.... dom upphör att existera som ett rullande objekt och kan bara med väldig tur styras in till kanten och där invänta bärgning... det är mer som en bilarnas Bermudatriangel...

Jag har själv råkat ut för det fenomen som är där...
Okej det är inte så att jag kan vittna om snurrande visare på intrumentbrädan eller  reglage som går i spinn men väldigt ofta. så gott som dagligen så blir bilar stående just där...  Ex.  idag när jag södergående åkte ner så stod en bil strax före Salem avfarten i norrgående riktning... och på väg hem mot Stockholm lite senare så stod en husbil ungefär ivid samma ställe fast i södergående riktning...
Frågan är om det bara är en slump, att just där  på E4 strax före eller efter Salem blir bilar ofta stående drabbade av något haveri?! 

Som jag nämnde tidigare så har jag själv varit drabbad, för ett par år sedan, med en bil som hade gått som en klocka fått service regelbundet och inte gått så vansinnigt långt... fått alla remmar bytta etc... den bara dog... strax efter Salem påfarten norrgående... det är inte skoj att bli stående där det kan jag intyga!! Stora långtradare som susar förbi så hela bilen gungar samtidigt som man försöker få bilen att starta men det bara klickar...  krångla sig över till passagerarsidan pressa upp dörren mot ett vägräcke och sen leta rätt på triangeln stega 150 m bakåt... bilar som tutar och tradare som åker förbi så man nästan fladdrar med i vinddraget och sen ringa bärgare...  Bärgare är på väg... kan dröja ett par timmar men den kommer! Ahhh tjena,. bara att vänta... någonstans i ingenstanslandet... det närmaste tecken av civilisation är en stor grön skylt "Salem 700m"... *ryser*  Sitter hellre i bilen för vad är Salem (insåg att jag läst för många Stephen King böcker)

Efter ett par dagar på verkstad så konstaterade dom att det var kamremmen som gått av och slagit sönder halva motorn... den kamremmen hade suttit knappt ett år och inte ens gått 1000 mil, verkstaden som bytt kamremmen tog på sig skulden och reparerade bilen för 35.000 + moms...  men jag undrar ja...

Jag har åkt många mil i landet men aldrig stött på ett ställe som så ofta har bilar vid vägkanten som där,  och det är inte vrak. Där kan man se allt från nyare BMW´s till driftsäkra Volvo det ser många ggr ut att vara bra fina fräscha bilar som idag en husbil modell nyare... och varje gång jag ser en bil där tänker jag... Detta måste vara bilarnas Bermudatriangel!!

Detta sätter spår hos en van bilförare... när jag passerar den sträckan så håller jag krampaktigt i ratten och pustar ut när jag passerat kilometrarna runt Salem, då känner jag mig trygg då har jag full vetskap om att  inget kommer hända min bil, jag kommer komma fram dit jag är på väg... jag har lurat förbannelsen vid Salem, och bärgaren fick dra en annan bil därifrån... inte min, inte denna gången!

Här skulle man ju kunna börja spekulera i konspirationsteorier om att bärgare och verkstäder ska ha utrustning utplacerad på den sträckan som slår ut bilar på ett eller annat sätt för att dom ska få mera jobb... men jag tycker det verkar långsökt... fast vem vet... vem kan annars förklara vad det är som händer där?!


Andra bloggar om: , , , , , , , ,


BloggRegistret.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0