Back in town... reportage från helgen...

Helgen har varit så skön, avkopplande i sol och frisk lantluft.
Vi åkte ut till Roslagen tidigt på lördag morgon för att hälsa på
mina föräldrar på deras landställe...
Väl där hjälpte vi till att sjösätta båten, Jag och min dotter drog en tur på sjön,
sen var det dags att förtöja båtboj med ankare och massa fix o trix, 
svettigt värre i solskenet men roligt ändå.
Farsan var imponerad av att båten verkade så stadig och stabil
när jag och min dotter skuttade fram o tillbaka hehe.. jo jo ...
efter att vi förankrat båten var det dags att fika kaffe och
ballerinakakor som smälte fint i solvärmen...

image128

När vi satt där så fick min käre far för sig att inspektera båten lite närmare igen, 
Han stod en stund på bryggan och funderade tog sen ett par steg ner  klev ner i båten 
I nästa stund vingla han till och stod utanför båten!!
med vatten upp till midjan, det var en obetalbar syn...
man ska inte skratta åt andras olyckor men till saken hör att det ingår
liksom att farsgubben tar ofrivilliga dopp i samband med sjösättning av sina båtar =) 
Jag och min dotter hade varit väldigt noga med att inte ha med mobiler eller kamera på båten
min pappa hade inte tänkt på det så hans mobil fick ligga
och torka på en sten medans vi fnissande fikade färdigt...

image129

Senare på kvällen efter att vi grillat och käkat och hans mobil fått ligga i en
 fiffig torkanordning (nerstoppad i en stövel med en stöveltork nerstoppad i )
så gick det att få igång mobilen igen ... hurra!!

(Det  viktigaste när man tappat mobiler i vatten är att så fort det bara går plocka
ur batteri och försöka torka ur telefonen, inte montera ihop den förrän
man är säker på att den är torr, men det bästa är att undvika att ha
mobiler i fickan när man kliver i en båt hehe)
 
Väl hemma igen så var det sen lördagkväll...

Söndag:

Påtat och fixat i trädgården bland annat hackat bort ogräs från gången på framsidan och
snyggat till kanterna (gräs/mossmattan ville ta över...)
resultatet blev rätt okej fast jag saknar en riktig kantspade...

image130

I övrigt har trädgården fortsatt att att blomstra till och med kattplantan verkar trivas bra!!

image131


Hon fick lite oväntat sällskap i trädgården idag bestående av en annan katt,
kan ha varit en planta på rymmen från någon granne...
 helt orädd klampade den in i våran trädgård som om den bodde här,
men det slutade med att den satt  uppjagad i ett träd,
med ett gäng skator och kråkor skränande  runt sig... 
min gamla katt är väldigt mån om sitt revir och tillåter
inga andra att komma i närheten av favoritkrukan. 

Nu är det slut med rapporten det är en dag i morgon...
måndag och jobbelijobbas ska det ...
ha en nice början på den nya veckan

Tjingeling...




Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Borthy

Undrade just var du hade varit! Börjar låta som din morsa :-D.
Nä, vad trevligt det låter som du haft det, finare väder kan man ni ju inte ha haft heller!
Själv har jag jobbat men min familj har varit ute i skärgården också och de kom hem söndag kväll med brända axlar och högröda ansikten... känns det igen? jag gillar din katt i krukan!

2007-06-11 @ 17:05:19
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: ejmis

Låter som en trevlig helg!

2007-06-11 @ 22:00:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0