Huliganer förstör allt som har med sport att göra...

Hammarby - Djurgården
Över 100 supportrar omhändertagna enligt SvD & DN
Spela sådana här matcher utan publik...
jag fattar inte vad dom ska ut på stan
och härja för! Nu ikväll har dom varit ute och skapat massa oroligheter och efter
matchen kan jag tror att det drar med sig skit även efter matchen.

Förbannade idioter det är sådana som ni som gör att sådana som jag eller andra
normalt funtade människor undviker att gå på matcher.

Som klubb borde man banna dessa huliganer och förbjuda dom att komma,
dom s.k. supporters förstör ju bara lagets/klubbens rykte.

Tur att man är totalt ointresserad av att gå på dessa matcher,
men man ska ju våga gå ut på stan i alla fall eller?


Läste också vidare på SvD om att ytterligare en attraktion på
Gröna Lund har stannat,  det slutade ju bra,  resulterade bara
i en liten klättertur från 25 meters höjd hmm ja det kan ju vara
en upplevelse =)  Detta var andra incidenten på Gröna Lund
inom loppet av en vecka... och ändå anser dom att dom inte behöver 
vidta ytterligare säkerhetsåtgärder... det låter ju betryggande!!

NOT!


En annan nyhet som jag undvikit hela dagen är den om paret som cyklade
Vätternrundan med sin 3-åriga dotter!!  Jag har undvikit den för att sådant får
mig att må så illa... har läst den nu på DN & SvD
Dom som ska ha den största kritiken i detta fall är alla inblandade ansvariga
funktionärer och ambulanspersonal samt andra inblandade omkring tillställningen
hur i H-vete är alla funktionärer och andra ansvariga runt tillställningen
Vätternrundan funtade som låter paret fortsätta mil efter mil med en nedkyld
3-åring i temperaturer som är nere runt 5 grader det fick fortgå i  30 mil... 


Visst ska föräldrarna ha ett par rapp av riset med.
 Det som kan vara en förmildrande omständighet är det faktum att man efter
ett antal mil på cykel tappar greppet mentalt så dom kan inte ses som fullt
ansvariga för sina handlingar, det gör funktionärerna ännu mer
skyldiga till ren dårskap!! 

För  det som från början kanske var en kul grej för paret vart nog mycket mer
och kallare än vad dom anat. 
 
Det minsta man kan göra för att straffa paret i efterhand är att
diskvalificera dom som en markering så inga andra någonsin kommer på en
sån förbannat galen idé, men vilket straff får dom ansvariga
funktionärerna runt Vätternrundan då?

För andra som planera att cykla långa lopp... skaffa barnvakt!!



Andra bloggar om: , , , , ,


BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: Stefan

Fast att spela utan publik tror jag inte har någon påverkan för dessa bråk. På arenan är det ju aldrig några bråk mellan suportrarna. Det här bråket skedde ju en mil från arenan. Men jag håller med om att det är helknasigt att det så ofta blir bråk på matchdagaran.

2007-06-19 @ 22:46:17
Postat av: Ann Onym

Men eh.. att säkerhetssystemen på Gröna Lund slår till är ju ett bevis på att dom _fungerar_! Om berg&dalbanan spårat ur två gånger på en vecka skulle man kunna invända att det är något galet med deras - men nu fungerar det ju uppenbarligen alldeles utmärkt. Det är precis som när dom stoppar en reaktor i valfritt kärnkraftverk och folk skriker "härdsmälta!"...

2007-06-20 @ 00:24:50
Postat av: Jag själv

Annonymus : förvisso en sanning i det, men lite anmärkningsvärt är det trots allt att det har varit så många driftstopp och incidenter på åkattraktioner det senaste året! När jag släpper iväg mina kids till Grönan så vill jag att det ska vara tryggt... att veta att ett besök där kan sluta med att bli sittande 25 meter upp eller dinglandes upp o ner i någon åkattraktion känns inte så kul! rolig jämförelse med kärnkraftsverk.. det är väl inte riktigt samma sak? förstår att du var anonym... skulle jag med vara med en sådan korkad kommentar!

2007-06-20 @ 01:31:07
Postat av: Jag själv

Stefan: Nej det är "aldrig" bråk på Arenan men på vägen dit och på vägen därifrån... hade dom inget skäl att åka dit så skulle dom stanna hemma förhoppningsvis hahaha

2007-06-20 @ 01:34:05
Postat av: Andreas

Varför skulle du inte kunna gå på matcher för att det är bråk på andra sidan stan? Risken att det händer något på arenan är ju minimal. Samma sak med "på vägen dit". Det är två derbyn per säsong, du ska ha maximal otur om du hamnar i trubbel.

2007-06-20 @ 02:50:04
URL: http://www.blogg.stayloose.se
Postat av: Borthy

Grabbarna har reagerat här i din blogg ikväll! Jag kan bara hålla med dig, stor skam åt arrangörerna på vätternrundan!

2007-06-20 @ 04:41:16
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Jag själv

Andreas:
Hej tack för kommentaren, Visst är risken minimal... men fenomenet att dra igång bråk och upplopp i samband med derby-matcher är något man inte kan negligera, försvara eller skylla på andra det är en patetisk och omogen företeelser, tyvärr så är det ju en liten klick av supporters som beter sig illa gång efter annan.. sortera bort dom för dom drar med sig skit och dålig pr för laget... det är ju inte första gången det händer och säkerligen inte sista heller?!

2007-06-20 @ 08:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0