Midsommarmorgon... med trastar och körsbär som sällskap

Sitter och pillar lite med datorn, det är lugnt och tyst i huset = alla andra sover =) Jag har tillbringat en stund på trappan med min kaffekopp, vinkat till grannen som for iväg och sett en outtröttlig skara  fåglar mumsa på körsbär i mitt jättelika gamla körsbärsträd, , körsbärskärnorna faller ner på gatan utanför och blir till knastrande kärnmos när bilarna kör förbi...

image172


Mitt bland alla småfåglar och trastar så skuttar en Hackspett omkring Hacke är inte så intresserad av bären utan mer fokuserad på att hacka runt lite på stammen och jaga efter småkryp, så han samsas bra med dom andra småfåglarna.

Här om dagen på väg till affären när regnet stod som spö i backen, så plötsligt sprack himlen upp och solen fullkomligt kastade sig mellan molnen!!
Det som jag blev mest bländad av var inte solen, utan de regnbågar som lös upp himlen med alla färger, så jag halade upp mobilen ur fickan saktade ner innan en stor rondell, för att knäppa en bild
hahaha detta skulle min gamla bilskollärare sett jag hade nog fått veta ett och annat... tyvärr så blev inte bilden så jättebra från en bil i rörelse, men det var maffiga bågar =)


image174


Funderar lite smått på vad nästa steg ska bli i min planering hmm måste ju fixa till lite här hemma, röja upp i köket så att lite midsommarstämning infinner sig...

För folk i rörelse runt Stockholm så har jag lagt in en ständigt självuppdaterande lista längst ner på min bloggsida med billigaste bensinen i stockholmsområdet, uppgifterna kommer  från bensinpriser.nu  Kan ju vara bra nu i semestertider att veta vart man ska tanka.. så håll till godo =)

Nu ska jag börja fixa lite här, på återseende...


Andra bloggar om: , , , ,

BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: Borthy

DET BLIR BRA BILDER MED DIN MOBIL!

2007-06-24 @ 23:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0