Sommar enligt cyberspunken...

  • Nyklippt gräs,
  • Humlans surr i busken vid uteplatsen,
  • Plaskande barn vid strandkanten,
  • Doften av nygrillat från grannens grill,
  • Myggor som envist jagar på kroppen,
  • Ljumma sommarkvällar som helt plötsligt övergår till gryning.
  • Kall öl
  • Vattenmelon,
  • En bra bok,
  • Nyinköpta solglasögon,
  • Kippande sandaler,
  • Snäckor och fina strandfynd,
  • Kor i hagarna,
  • Vackra solnedgångar,
  • Glass som smälter fortare än man hinner äta upp dom.
  • Tvätt som torkar ute och får en doft av sommar
  • Semester
  • Inga bilköer
  • Solbrända ben
  • Fräknar
  • Regniga dagar att slappa på...
  • Blå himmel med molntussar på....

Vad är sommar för dig... ?


image180

Ryggläge i solen...
Nu, 3 dagar kvar att jobba...



Andra bloggar om: , , ,

BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: EsKa

Kanske doften av nylagt asfalt som jag syftade på i mitt inlägg då.. ;-)

2007-06-26 @ 21:37:23
URL: http://eska.blogg.se/
Postat av: Borthy

Din lista är ganska komplett men varför luktar det bara från grannens grill? Grillar inte du?
-bräna sig på ryggen så det blir för varmt i sängen när man ska sova.
-flaga på näsan.
-doften av solcreme på stranden
-GT i hammocken
-aldrig strumpor
-simma under vattnet i en sjö
-korsord i allers eller liknande tidning på stranden
-tälta i fjällen
-diska i en fjällbäck
Ja men hallå, listan kan ju fortsätt i det oändliga.
/ Kram

2007-06-26 @ 23:53:41
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: ejmis

Din lista innehåller det mesta...

2007-06-26 @ 23:55:19
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Jag själv...

Jo visst luktar det även från min grill... men när man står mitt i värsta oset så luktar det sällan så där gott som grill kan göra på lite avstånd, som när grannar grillar =)

2007-06-27 @ 00:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0