Till dig lilla flicka...

image181


Efter att ha läst om misshandeln i Luleå nu senast i Aftonbladet  och i NSD  så känner jag bara ett illamående sprida sig i kroppen...
Hoppas du kommer igenom den här händelsen, och får tillbaka all självkänsla.
Dom som gjort dig illa är riktigt störda och kan knappast vara vid sina sinnens fulla bruk.

Gängmakt, gängtryck, gängförtryck det dom gjort mot dig kan inte med ett vettigt ord förklaras, det ska inte finnas ord för det heller, det är bara ett  stort svart vansinne.

Du har inget med det att göra, du har inte varit den egentliga orsaken till deras vrede eller oförmåga till medkänsla och empati, du blev bara ett föremål som dom använde sig av. Ett utstuderat grymt tilltag som fortfarande bara kan beskrivas som vansinne.

Jag blir så förbannat upprörd av att sådant här kan hända, jag vet vilka efterdyningar det kan ge hos en person som blir utsatt för det. Livet blir ställt på sin spets, den som verkligen fruktat för sitt liv under sådana här omständigheter kan förlora allt vad tillit, respekt och förtroende heter för andra människor under en lång tid framöver. Men släpp inte tilliten, den stora skaran av människor är precis som jag just nu, väldigt upprörda och känner stor empati och medkänsla för vad du och din familj får gå igenom.
 
Skam till de som bevittnade detta och inte fick till ett avslut på det, skam till er som lät det fortgå ni är delaktiga i misshandeln, man behöver inte vara den som håller i cigaretten som brännmärker för livet, att se på utan att ingripa är minst lika illa!
Skam till föräldrarna till den ena skyldiga som bemött det hela med hånfullhet... inte svårt att lista ut vart ert barn fått sin attityd ifrån!

Lilla flicka hoppas att din sommar ändå blir bra... att du får stöd och hjälp,  ta hjälp av organisationer för brottsoffer, försäkringsbolag etc. och se till att få fira sommarlov/semester med din familj på annat ställe inte för att fly men för att få ro.

Hoppas att ditt liv kommer tillrätta, och prata med dom du litar på, om alla känslor som dyker upp hos dig.
Du kommer klara det och du kommer att få upprättelse.



//Mamma till tonåring utsatt för mobbning & kränkningar.

Mitt tidigare inlägg om händelsen finns att läsa här.


Andra bloggar om: , , , ,



BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: ejmis

Jag blir så ledsen när jag hör/läser om sådana här saker...vart är vi på väg..ska vi verkligen inte kunna sätta stopp för sådana här tilltag..vad är det som händer inom förövarna som gör dettta???!!
Och offren för detta fruktansvärda...jag hoppas av hela mitt hjärta att dom någon gång ska kunna glömma och gå vidare i sina liv...om det nu är möjligt...

2007-06-30 @ 10:53:33
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Lennart

Varje gång jag läser om sånt här blir jag upprörd, förvånad, förbannad och jag kan fortsätta men det blir inga fina ord skrivna då. Unga tonåringar som beter sig som, jag vet inte vad. Har deras föräldrar inte uppfostrat de på rätt sätt, lärt de något hyfs och hur man beter sig mot andra?

2007-06-30 @ 23:13:52
URL: http://tripphult.blogg.se
Postat av: majjanw

Tjena, detta är borthys syrra. Vill bara hälsa att borthy bloggar från sin mobil på resan, hon kan ej svara på komentarer. :)
Tjao!

2007-07-01 @ 19:09:49
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Marlen

Att läsa sådana saker är mycket rörande,

2008-01-23 @ 20:48:22
URL: http://mkys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0