Vet vi vad vi äter? vart tar skiten vägen?!

Idag i  SvD
Alltså... mat som importeras från Kina  in till EU, UTAN  godkända nivåer av tllsatser , färgämnen, besprutningsmedel, tungmetaller  och annat skit, passerar genom EU´s kontroller orörda rakt in i Sverige... Vi pratar om livsmedel, mat... sådant vi ska äta och ge våra barn.
Vart tar skiten vägen och hur undviker man det?
Jag hoppas verkligen att det inte är sådant som dom säljer på Ica eller Willy´s hemma utan mera sådan som säljs på Ling trade market eller nåt, jag kan undvika att handla där.....
Kanske man ska undvika att äta på kinarestaurang under en tid framöver tills det blir lite ordning på saker och ting.
Dom borde stoppa skiten redan vid Kinas gräns och ha en upplysningkampanj om  vilka krav man har ute i världen på livsmedel och tillsatser, har produkterna  fått komma ända till mottagarland så har det gått för långt och att reagera då är lite kraftlöst!
Stoppa skiten vid gränsen till Kina och låt dom ta tillbaka det som inte är okej! För inga andra borde vilja ha det...

Cyniskt?!
Nej ....  Logiskt!


Andra bloggar om: , , , ,


BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: evans

Jag har blivit mer och mer skeptisk till importmat och försöker köpa svenskt så mycket det bara går. Hoppas restaurangerna tänker likadant, men jag är skeptisk... ha en bra dag!

2007-06-24 @ 15:15:05
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: ejmis

Det är kanske "tur" att man inte är medveten om allt vad man stoppar i sig...jag misstänker att det finns en massa mat, speciellt inom restaurangbranchen, som inte kommer in i landet den rätta vägen....

2007-06-24 @ 17:06:27
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: borthy

Hej igen min nya vän som jag uppskattar väldigt mycket! Du tänker på viktiga saker. Själv har jag varit helt avskärmad från normalvärlden över midsommar.
I bland tänker jag på vad man stoppar i sig... i bland orkar jag inte.
På något sett hoppas man ju att de som bestämmer över sverige, de vi röstat fram ska stoppa sådant vi inte borde äta????

2007-06-24 @ 23:29:52
URL: http://borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0