Moder Jord, eller jorden anfaller... rensa rabatter kan vara en fara...

Vi ska vara rädda om våran planet Jorden...
det är där vi lever, lider, andas och frodas hur vi än är och uppför oss så bor vi och lever under samma sol, andas samma luft trampar på samma jord...
Men ibland undrar man om moder jord är lite grinig eller bara nyckfull...

Jag skulle vara lite duktig under söndagen och rensa lite rabatter, rev och slet förtvivlat i allsköns ogräs...
till skillnad på allt vackert som blommar i gräsmattan som jag skrev om lite tidigare , så är mina rabatter hemska... till och med jorden som bor i rabatterna är hemsk...
lömsk och vämjelig...
Jag slet som sagt i ogräset allt för att få upp så mycket som möjligt av rötterna.. jag var ute efter att förgöra... och plötsligt utan förvarning hoppar jorden upp och smäller till mig i ögat!!
resultatet av det idag dagen efter är en blodröd ögonvita och jag ser ut som frankenstein....
huu jag får nog ta på mig mörka solglasögon så jag inte skrämmer gamla tanter och små barn...



Men jag älskar ändå vår moder jord...
Jag ska nog vara mer tolerant mot ogräs hädanefter...
Vem sa att jag hade rätt att förgöra bara för att det inte vara lika vackert som blommorna...

på återseende
over and out...

image92

Gigantisk tulpan bland ogräs...



Andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0