Slutgullat...

Nu har jag haft en gullig period och ska återgå till att vara mitt vanliga jag.. vad nu det är!? ska väl ta och fundera på det under dagen och återkommer senare.
Antar att resultatet av den analysen blir att jag ändå är rätt fast för gulliga saker, sen att jag har en ibland lite udda syn på vad jag tycker är gulligt det är ju bara vad andra tycker...
Jag menar vem har bestämt vad som är gulligt och sött egentligen?
Vem bestämmer vad som är vackert?
Vem bestämmer?
Alla har ju rätt till sin åsikt ändå så är vi ofta väldigt snabba på att döma andra just efter vad som är deras åsikt...
Vi dömer varandra efter vad vi själva har som åsikt men vem besämmer?
Jo ingen annan än var och än som står för sin åsikt... låt ingen annan ta din åsikt ifrån dig utan att du går med på att förrändra ditt sätt att se på saker.
Fundera på om du vill förrändra det, eller om du faktiskt hellre står fast vid det du tror på och egentligen tycker...
Vi behöver inte tycka lika... en del gillar spindlar och ormar andra inte, en del tycker om regn andra gillar sol..
livet är full av olikheter och det är det som gör livet så underbart...

Jag tror att denna vovve vart utnämnd till världens fulaste hund...
men betänk att det ändå finns någon som faktiskt älskar den lilla fula filuren...

image62

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0