Vart tar dagarna vägen....

Jag tycker det var igår som jag betalade räkningar sist och våndades över det faktum att det är långt till nästa lön... , nästa lön har kommit och det är alltså åter dags att betala sina räkningar, ekorrhjulet spinner på i full fart.... tittar ut genom fönstret på mörkgröna trädkronor...
men, var det inte häromdagen som det var knoppar?

Barnen utanför på skolgården tjoar och stimmar snart kommer tystnaden sänka sig,
När den blomstertid nu kommer har klingat klart i skolans gymnastiksalar och aulor runt om i landets alla skolor, då blir skolgårdarna öde och tysta...
inga barn går frivilligt till en skolgårtd på sommaren inte ens för att leka... då vill dom oftast vara så långt ifrån som det bara går att komma...

Som sagt ekorrhjulet snurrar på... idag är det tisdag v. 22 om 3 veckor är det midsommar om en månad är det semester om ett drygt halvår är det Jul.. 
Jag har saker att göra... mitt förråd det jag skrivit om tidigare måste jag ta tag i och åtgärda... men NÄR?!? så fort jag kommer på en smart tid för det så dyker det upp annat....
hela mitt liv ser ut så just nu det känns inte som jag äger så många minuter över så jag kan pussla ihop det till något användbart...  men jag är inte missnöjd eller frustrerad på något sätt jag bara konstaterar att just nu ser det ut så... =)

Eller som Eva Dahlgren sjunger i Bob Hund

Jag går runt
i mina rum o
tittar på saker o
upptäcker saker,
lägger till
plockar bort
skrattar åt saker
och förvånas över saker
enda oron är
att någon kommer hit och stör
jag har hemmakväll med min bästa vän,
jag är ensam med mig själv

Efter mulen dag
ett oljebad
jag sjunger allt jag borde sagt,
men inte gjorde
plåstrar om
det jag tycker om
rättar dom fel
som dagen inte ser
jag som aldrig dansar,
dansar stilla till bob hund
som jag aldrig hört
men som rör min vän,
jag dansar ensam med mig själv

Så många dagar, nätter, veckor går
när jag bara följer spår,
så många dagar som jag struntar i,
att varenda liten sak jag gör
till slut blir mitt liv

I min säng
min bomulls äng
vi ligger i mörkret
pratar i mörkret
hon håller mig vaken
säger dom saker
som jag borde tänkt
för så länge sen,
att bara sova
är ju inte samma vila som den här
att i sitt eget rum
andas frid och lugn,
alldeles ensam med sig själv

Så många dagar, nätter, veckor går
när jag bara följer spår,
så många dagar som jag struntar i
att varenda liten sak jag gör
till slut blir mitt liv...

image93

Bild från höstens svampskog.... snart är det väl dags igen

Japp så är det =)



Andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer
Postat av: ejmis

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv!
=)

2007-05-29 @ 10:57:47
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: EsKa

Hmm, det här hade kanske varit en passande bild till ditt inlägg ? ;-)
http://www.dagerberg.com/jpg/Ekorrhjul.jpg

2007-05-29 @ 16:11:21
URL: http://eska.blogg.se
Postat av: Borthy

Känner du att vi har liknande liv och tankar eller är jag fel ute? Din blogg känns som jag fast mycket hemligare då den är svart och hemlig?

2007-05-31 @ 21:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0