Galnare blir det... kan det bli värre?

Idag tre veckor in på det nya läsåret så ringer skolläkaren till mig... För att fråga om det är okej att den nya resursläraren tar del av min dotters journaler... Självklart!  sa jag, jag har inte lämnat dom på skolan för att dom ska ligga och mögla i ett skåp, Jag har lämnat dom där för att min dotter ska få det stöd hon behöver!

En ny resurslärare ska ju självklart då få ta del av det som finns...  men visst jag är glad att dom respekterar sekretess som finns, men frågan borde ha kommit tidigare...
Resursläraren har ännu en gång, senast igår sagt till min dotter att hon inte tror på henne... det har hon fått höra i ett par veckor nu... för hon har minsann träffat massor av barn med ADHD och dom är inte alls som hon! ... förbannade hobbypsykolog!

Jag berättade för skolläkaren om lärarens påhopp på min dotter och hon kunde inte tro att det var sant, hon skulle genast trycka på så det blir ett möte snarast... bra sa jag, jag väntar... kalla rektorn när du ändå är i farten!
Tre veckor har gått, vi står på ruta 1... Ingen från skolan tar sitt ansvar, historien upprepar sig som ett invant gammalt mönster, det är svårt att inte känna sorg när vuxna människor sviker... 

Jag eldar min vrede med sur gammal ved, min flammande ilska blir till ett rökmoln, men jag vägrar bli bitter, jag vägrar tro att det är så här det ska vara... Det måste bli bättre... för det kan väl inte bli värre?
Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentarer
Postat av: ejmis

Vilken soppa ni hamnat i, hoppas verkligen bollen är satt i rullning från skolan nu.

2007-09-12 @ 08:59:33
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: alltomskolan

Jag blir så jävla upprörd! Inte nog med den otroliga oro du måste känna ska du också känna dig helt lämnad åt ditt öde!! Skapa en blogg på alltomskolan.se - en ny öppnad sajt för föräldrar och elever. Dela med dig av dina erfarenheter och ta del av andras i forumet! Där kommer många lärare och skolpersonal läsa och kanske kan du med din berättelse skapa förändring! Vi går ut med radioreklam i oktober och kommer garanterat få många besökare på sajten och där kan man skrika ut sin ilska och göra sig hörd!! GE INTE UPP!

2007-09-12 @ 09:32:26
Postat av: Borthy

Orka vara stark! Om man kunde hjälpa på något sätt... jag blir ledsen att höra om det både för din och din dotters skull! Jag verkligen hoppas ni får upprättelse och lugn snart. Inget är så kränkande som att behöva tigga om hjälp. Glad att du skriver av dig här, fortsätt med det! Kram

2007-09-13 @ 18:28:59
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Lotta

Tack o lov att skolläkaren står bakom dig och dottern! Hon har det säkert kämpigt nog utan att behöva stå ut med sådana påhopp!

2007-09-14 @ 11:51:24
URL: http://ischa01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0