Allt är som det ska....?!

Vad är det för värld vi lever i, har vi inte precis försökt smälta tragedier med galna människor, mördare, bortförda barn, pedofiler och annat skräp alldeles precis här nära oss?.. Men vansinnets makt tycks finnas överallt, nu har en 73 årig man vid namn Josef Fritzl gripits efter att ha hållt sin dotter fången under vedervärdiga omständigheter i 24 år!

Det stannar ju tyvärr inte vid frihetsberövandet, han har dessutom systematiskt utnyttjat henne sexuellt sen hon var i 11 år, hans eget barn, hans dotter... han har gjort henne med barn upprepade gånger, och detta utan sin frus vetskap?! Han har hållit sin dotter, och 3 av alla dessa barn fångna i en hemlig källare, 3 barn har fått leva ett "normalt" liv och fått växa upp med sin morfar/pappa... och detta utan att vare sig att hans fru eller omgivningen alls har reagerat, märkt något...  hur kan det ske?

Det som hänt i det stora huset på Ybbsstrasse 40 i Amstetten eller rättare sagt i den utgrävda källaren under jord är helt sjukt ofattbart, och 24 år är galet lång tid.
Kvinnan som nu är 42 år ett par år äldre än mig har tillbringat mer än halva sitt liv instängd, förnedrad, våldtagen, utnyttjad, av en sjukt galen man... och den mannen var hennes egen pappa.  Är det meningen att man ska kunna ta in detta? Förstå det?..

Nej, jag gör det inte... vissa saker ska inte ligga inom ramen vad hjärnan ska kunna skapa förståelse för, inte min hjärna i allafall, det här är för vansinnigt. För sådana här människor skulle dödsstraff vara för lindrigt! Släng ner han i en källarhåla tills han ruttnar typ 1 år för varje år han har frihetsberövat dessa människor... alltså ca 66 år totalt... då går han garanterat inte fri igen!
Läs mer:
Aftonbladet
Expressen
DN
SvD


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: majsan67

Det GÅR inte att förstå, det FINNS bara inte.

Jag för min del VILL inte förstå.
Vad gäller dotterns mamma, så köper inte jag att hon inget förstått i alla år. Hon har förstått hävdar jag bestämt, men säkerligen har hon varit lika kuvad och duperad som sin dotter, så hon inte vågat ifrågasätta eller göra något, av rädsla.

Ingen mor, utan att vara helt sjuk i huvudet, kan undgå en sådan tortyr som barnet utsätts för.

Jag anser att mamman är precis lika skyldig som fadern, som inte skyddat och försvarat sin dotter.
Hon borde få livstid hon oxå.
Jag blir arg när man inte lägger något ansvar eller straff på en mamma i ett sånt här fall (eller pappa om det är omvänt).
Hur kuvad eller duperad man än må vara, så borde kärleken till sina barn ge kraft nog att agera.

Många gånger tycker jag att den "passiva" som inget gör, begår ett större brott än den som begår det...

2008-04-30 @ 19:38:30
URL: http://majsan67.blogg.se
Postat av: hanne

Det finns onekligen en del frågetecken..
Kvinnan gifte sig med mannen när hon var 17.. (kommer troligtvis inte själv från en helt "vanlig" familj - är min slutsats). När paret hade 4 gemensamma ungar döms mannen till fängelse i 18 månader. Orsak: våldtäkt och försök till våldtäkt samt blottning.. Bara DET skulle få vem som helst att begära skilsmässa..
Men Rosemari väntade snällt och födde ytterligare ungar till denne trevlige man.
När dotter rymmer hemifrån två gånger frågar Rosemari så klart inte dottern varför.. Och när dottern försvinner och det dyker upp spädbarn efter spädbarn på deras trappa med ett brev om önskan att föräldrarna ska adoptera dessa barn frågar varken socialen eller mamman varför samma flicka som tidigare försökte fly sina föräldrar nu önskar att de adopteras hennes barn.. inte konstigt alls..
Själv tycker jag att allt i denna story luktar orm.

2008-05-02 @ 18:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0