Jag har sett hattifnattar från Mumindalen...

På en alldeles särkild liten promenad i en alldeles särskild skog någonstans i solen idag så fick jag se något som inte kunde vara något annat än ett trädhus...

image369


Jag anade att denna boning kunde rymma små hattifnattar för jag hade ju hört att dom flyttat ut från Mumindalen!
Jag böjde mig fram riktigt nära för att undersöka saken närmare och se där stod dom ett helt gäng blickstilla och tittade på mig....

image370


Som ni alla förstår så blev jag väldigt förvånad över att se dessa små filurer, men samtidigt glad att dom valt att flytta in i just den här skogen....
Jag vill ju så klart berätta för alla om min stora upptäckt idag men beslöt mig för att vänta tills datumet hade ändrats för vem skulle tro på en sådan här historia den 1 april...

Tjingeling och på återseende ;-)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: EsKa

Vilka skumma saker du hittar i skogarna. :-)

2008-04-02 @ 02:06:54
URL: http://eska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0