Vad rör sig i huvudet på en förortsunge?!

Saxat ur DN "Ett stort ungdomsgäng jagade väktarna på tunnelbanstationen i Tensta så att dessa fick låsa in sig och tillkalla polis. Under två timmar på onsdagskvällen angrep omkring 30 ungdomar minst en privatperson och två väktare"

Ungdomsgäng beväpnade med elpistol & hammare jagade väktare på flykten... polisen som kom till platsen lyckades gripa 1 av ca 30...  han greps för hot mot tjänsteman, jag undrar vad dom andra gjorde då? plockade fram varsin stickning och började sticka halsdukar eller?

Hmm nej skämt åtsido...  Tensta är inget skoj ställe att vara på kvällstid, en gång för snart 20 år sedan gick jag hem från en kompis där... jag + barnvagn med en sovande 2-åring genom Tensta mot T-banan, efter mig dök ett gäng på 10-15 killar upp som sakta följde efter, ökade jag takten något så gjorde dom likaså... dom kastade ur sig kommentarer som inte passar sig att skriva ut här, i stil med svenska H*** stanna så ska du få känna på bla bla bla osv... 

När jag till slut passerade spärren halvspringande med barnvagnen vid T-banestationen så ställde dom sig och blängde hotfullt tills jag kommit ur sikte och då brast dom ut i ett stort unisont gapflabb, detta var på den tiden innan väktare patrullerade T-banan mer frekvent, den enda som skulle kunnat ingripit där var den torra lilla farbrorn i spärren och han orkade knappt lyfta huvudet från sin tipstabell när jag med andan i halsen skyndade förbi!  Om jag var rädd?Ja så klart... och förbannad! Tänk att inte mycket ändras från en generation till en annan!

Kanske är snorungarna som bildar gäng idag är barn till samma snorungar som förföljde mig... äpplen faller inte långt från träden!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: majsan67

förstår att du var skräckslagen. Jag fattar fan inte rent ut sagt, vad dom finner för nöje med att skrämma upp folk sådär? Är det maktbehov, eller ren jävelskap?

I vilket fall, borde dom få ett kok stryk, som beter sig så...

men det kanske är just det dom fått... och så tar dom ut sina frustrationer genom att skrämma slaget på folk.. fy säger jag..

2008-04-18 @ 15:08:25
URL: http://majsan67.blogg.se
Postat av: Borthy

Jo, så är det nog, de är nog barn till de som skrek till dig och då är det ju inte så konstigt att de blivit som de blivit. Usch vilken hemsk upplevelse du hade. Skillnaden känns ändå som att då hånskrattade de och skrämde, nu drar de sig inte för fysiskt våld också. Usch vad jag är rädd för utvecklingen.

2008-04-24 @ 10:13:54
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Kraka

Nu är ju inte vi som bor här i förorten sånna monster som vi målas ut som. Jag gillar inte bråk, men med lite inside information så är det väktarna som startat krig mot ungarna i Tensta och då vete sjutton om de inte får skylla sig själva.

2008-06-01 @ 16:34:00
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0