Semestern bleknar...

Så nu är man i full gång med att jobba igen! Minnet av att det nyss varit lata semesterdagar bleknar bort i samma takt som solbrännan... huu.. har ju dock  ett effektivt botmedel mot det sista (solarium) tänkte underhålla sommarfärgen lite under höst och vintermörka halvåret... det är ju rena ljusterapin!

Samtidigt som det är skönt att inte bli så där degigt vintergrå...  Ja ja jag vet att det är nordbors lott att vara bleka under halva året för att sedan hysteriskt bränna på våra kroppar i juni/juli... men jag ska fuska lite i allafall! Ska jag dessutom när simhallen snart öppnar börja med min simning så vill jag vara lite brun.

Men nu börjar klockan ticka iväg mot läggdags, har avslutat dagen med att diska en rejäl disk (diskmaskinen har ju sedan några veckor tillbaka tackat för visat intresse) ganska avkopplande är det ändå att stå där med lödder halvvägs upp på armarna och diska... bara låta tankarna få flyta iväg på annat håll, innan man vet ordet av så har man hittat lösningar på något klurigt...  eller bara tänkt på något väldigt trevligt ... och rätt som  det är så är disken klar!
Nöjd med insatsen så slurpas det nu på lite kaffe innan sängdags!

Stopp! Inga moralpredikningar om att man inte ska dricka kaffe innan läggdags, kaffe funkar utmärkt för mig ända ner till sängkanten... har inga problem att sova efter sent kaffedrickande, tvärtom det känns som huvudet blir mer avkopplat! kan läsa ett par sidor i någon bok.. och sen Zzzzz ZZZzz ZZZzzz

Har läst ett par böcker under semestern av Åsa Gravander som är helt ok, den ena heter:
Att handskas med Emil, handlar om hur det är att vara mamma till barn med damp/mbd  och om hur hon som mamma kämpat sig fram för sina barns rätt när allt varit fel .
Den andra av samma författare som jag håller på med nu heter:
Härmed inbjudes- : en medicinsk satir om att överleva svensk sjukvård , en makaber läsning om hur Åsa själv överlevt svensk sjukvård när den är som värst,  men hur illa det än är kan man inte låta bli att fnissa lite igenkännande när hon presenterar olika läkartyper...  t.ex. Dr. Språng...  den har man ju träffat några ggr haha..  men det är en annan historia...
Har tidigare i våras också varit på en föreläsning med just Åsa som hon hade tillsammans med en kille som heter Stefan Widerlöv som fick diagnos Asperger som vuxen, en intervju med honom finns på AB att läsa kul läsning om man är nyfiken
Natti natti... nu är kaffet slut
~~END~~

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0