Ohhh Lord... mm...etc.. osv

Loggade nu in på min blogg bara för att se att det är 3 veckor och 5 dagar sedan jag sist gjorde ett inlägg...
Så här långt upphåll har jag då aldrig tidigare gjort.
Ahhh och varför kanske någon nyfiket undrar nu?! och det blir inget svar på det för jag vet verkligen inte... jag har helt enkelt inte haft tid, lust eller ork. Livet är ju på det lilla viset ibland att man måste prioritera och jag har prioriterat annat.

Någon klok människa sa någon gång att man hinner allt man vill det handlar bara om att prioritera om tiden... och det är verkligen sant, men när livet består av en massa saker som man kanske inte vill men som ändå måste göras då är det bara så att vissa saker av det man vill får man prioritera bort, därav inget bloggande på snart 4 veckor...
BTW den kloka människan var ingen annan än jag själv, så jag äger rätten att ändra mig.

Nå hur kan jag snabbt sammanfatta de sista veckorna... jag har jobbat, hållt mig frisk, försökt hänga en del på gymet, promenerat många långa och korta promenader med vovven, och försökt få min vardag att fungera någorlunda friktionsfritt. Har försökt göra saker som ger mig energi och undvika sådant som stjäl... 

Energitjuvar finns överallt, och går man själv på energireserver så måste man vara rädd om den energi man har.

Jul... ja, den har man överlevt i år med. Läste förresten om mannen som har gått ner 44kg genom att bara äta julmat!
Fantastiskt tänkte på honom när jag mumsade i mig ett par prinskorvar tillsammans med lite Janssons frestelse... [länk] (du måste vara plusmedlem för att kunna läsa hela artilkeln)

Läkaren som hade gett honom ett halvår att leva och han bara bestämmer sig för att  börja frossa i  julmat hmm galen människa hur kom han på att han skulle göra så? och resultatet..  ja nu är han ju tydligen hälsan själv hahaha... jag ska nog gå och peta i mig ett par prinskorvar till!

Nåväl... här kommer lite bilder att fylla ut denna bortglömda blogg med :)

Ibland glömmer de bort att vara som hund & katt



Fina julklappsjackan med reflexer som lyser i kapp med ögonen hihi



Huset som rasade innan det blev klart... det som ligger närmast staketet är rester av en likadan murvägg som står längst bak... undrar när den andra rasar!?
Resterna ligger nära  kvarteret där jag bor... så jag ser det dagligen på mina promender =)


Detta skulle kunna kräva en förklarande text... hmm men nej bilden får tala för sig själv!
Med andra ord... jag har ingen förklaring bara spekulationer... Okej ni får tio i topp listan i spekulationer!

1) En treåring har gjort ritningen på eh... huset!
2) En förrymd övervintrande polsk bärplockare har åtagit sig att snickra ihop det.
3) Den förrymda bärplockaren hade något otalt med HA
4) En lokal... en väldigt lokal tromb har slagit till...
5) Martin Timell har en galen okänd släkting som skulle bevisa att han kan minst lika bra!
6) Bygglovet blev indraget och i ren ilska så slogs allt sönder av galen tomtägare!
7) Det är inget husbygge på gång, det är en konstinstallation!
8) Grannarna tröttnade på snickrande sena kvällar och gick dit i samlad tropp för att trascha!
9) Frun tog ut skillsmässa... mannen blev Hulken!
10) Försäkringsbedrägeri där samtliga ovannämnda spekulationer kommer stå med som orsak till raset...



Så till sist...
Massa julmyskramar i decemberkylan till alla läsare!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0