Mina lik i garderoben....




Dom har börjat leva....
Mmm jag menar då så klart mina kläder som legat instoppade, undanstoppade förträngda och bortglömda... retsamma saker som på något  underligt sätt krympt!?

4½ v. med GI fortfarande i Fas 1 dvs. ytterst minimalt med kolhydrater men äter  massa annat gott =)
Min relation till våg och måttband är av det slaget att jag absolut inte väger  eller mäter mina framgångar, då jag tidigare fastnade i ett beteende när jag var med i viktväktarna och förvisso gick ner avsevärt mycket på väldigt kort tid... jag ställde mig på vågen 2-3 ggr /dag  och jag nära på sov med mitt måttband! Inte så sunt!

Skulle tro att jag går ner en hel del nu med kanske i ännu snabbare takt än med VV ... då var det 35 kg på 10mån. Men skillnaden nu är att det är så mycket lättare, jag behöver inte ha 100%koll på alla livsmedels näringsinnehåll, behöver inte kunna rabbla kcal-tabeller utantill när jag ska handla och tillaga mat... jag behöver inte stå och peta med saker på köksvågen och pricka in vad jag ätit och räkna points... jag behöver bara tänka lite klokare!

Så, vad har då hänt med liken i garderoben...och vad fick mig att vilja göra en förändring?

För varje ny årstid som kommit så har jag stoppat undan några plagg som krympt och varje gång har jag tänkt "det var som fan! Måste nog kolla om det är fel på tvättmaskinen! "
Hmm nej okej, jag vet vart felet varit och jag klandrar ingen annan än mig själv och min kropp för det.

En aning otursförföljd har jag varit, den som följt min blogg vet att jag haft lunginflammation, brutna revben, inflammerad hälsena med efterföljande problem med fot och knä etc.. etc.. mycket av broblemen med häl fot och knä är ju också belastningskador pga av övervikt... en ond cirkel påbörjad och hur ska man bryta den?!
Fanns bara ett sätt... börja göra något!  Vad som helst men börja nu!

Jag ska presentera två lik för er här:

Lik 1
Ca. ½ år efter att jag kommit hem från sjukhuset efter lunginflammationen så kom jag inte i mina jeans som jag hade haft på mig när jag åkte in! Dom har sedan dess hängt i mitt sovrum på en krok som en ständig påminnelse om att dom bör passa snart igen!

Lik 2
Köpte nya shorts förra sommaren då jag inte kom i de jag köpt året innan... och fjolårets gick inte att knäppa i år!
Så in med dom i garderoben och iväg och köpa nya... men nu började tanken gnaga i mig... 
Dags att göra något åt denna idioti!

Dessa två lik är nu framsläpade i ljuset och går att knäppa utan att en stor bulldegsmage hänger utanför... Nice!
På rätt väg men som sagt ingen aning om vad det betyder i kg och centimetrar framgång kan mätas med garderobslik!

Innan  dessa lik så finns ju ett antal andra, dom ligger ännu längre in i garderoben, jag kommer kanske dit snart...
Det känns spännande nästan som att återupptäcka sig själv.
Att hitta tillbaka till sig själv i en kropp som tagit över..  att ta tillbaka makten över sin kropp!
Att hitta balans...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0