Den totala makten, den totala kontrollen...

Ebba Gröns låt från 1981 känns väldigt aktuell nu nästan 30 år senare... för att inte tala om Orwells bok 1984 som skrevs 1948, men vi ska inte tro att detta med övervakning inte redan sker.
Storebror ser oss... har sett oss och kommer fortsätta se oss med eller utan våran tillåtelse!
Men det är sorgligt om övervakning gör människan rädd och sårbar, för rädda människor blir farliga i längden.


Mental istid

Det enda som hörs å det enda som stör
å det enda som egentligen lever.
I mitt nya hem i mitt nya liv
e´re faktiskt hon som bestämmer.

Hon e´ Moder Dator, allas vår mor,
den nya tidens centrala punkt.
Korrigerar ditt centrala system
så du passar in i tidens gång.


För på avstjälpningscentralen
råder tystnad å full kontroll.
För på avstjälpningscentralen
spelar ingenting längre nån roll.

Den nya tiden den kommer ju så fort.
Mitt liv flimrar fort förbi på ett datakort.


Den totala makten,
den totala kontrollen,
det totala totalitära.

Jag snyftar tyst,
jag får inte gråta,
det skulle dom aldrig förlåta.

För på avstjälpningscentralen...

Mental, mental, mental istid


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

DN AB 

Kommentarer
Postat av: majsan67

hej länge ;)



bilden på soldyrkarn längre ner var förbaskat rolig faktiskt.

Sådär kommer mina kusinbarn se ut om 20 år, föräldrarna, alltså mina kusiner tycker det är sååå vackert med solbränna så ungarna är SVARTA på sommarn.



Huden lär inte överleva den solningen, det är ett som är säkert.

hoppas allt är bra med dig ;)

2008-06-18 @ 00:25:48
URL: http://majsan67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0