Bängen trålar....

Sjöng Nationalteatern i mitten på 70-talet, skön låt på alla sätt.... Idag trålar inte bängen så mycket, en polis som krypit in på kontorsnivå är inget som stoppar brott. Närpolisen försvann för ett antal år sedan från området där jag bor och det märks. I riktigt svåra problemoråden där man fört tillbaka närpolis som är närvarande ser man snabbt en förändring till det bättre.

Professor Leif GW Persson säger nu upp sig från rikspolisstyrelsen.
Att GW säger upp sig för att han inte vill vara delaktig i apspelet längre är inget som förvånar mig, han har länge sett förändringar från insidan ett antal reformer och konsekvenserna som som dessa har medfört, nej jag är inte förvånad.
Dock tycker jag att det är trist då dom helt klart förlorar en kompetent person, men jag är övertygad om att hans kompetens kommer att vara märkbar på andra sätt...

Lycka till GW och var rädd om hjärtat!!
Läs Leif GW Perssons krönika på Expressen
mer om nyheten finns att läsa på Expressen , SvD samt på DN

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Text till Bängen trålar med Nationalteatern finns här.
Oh... gillar min stavning bland taggarna... proffesor... hehe snygg och prydlig felstavning!!

Kommentarer
Postat av: majsan67

jag tycker han är helt underbar GW, men jag förstår honom. Jag hade inte heller stått ut om jag vart han...



Han kommer att märkas även i fortsättningen, det kan jag oxå skriva under på.



2008-05-19 @ 21:53:59
URL: http://majsan67.blogg.se/
Postat av: Digge

Man kan garva åt GW:s kritik, men när man behöver polisen och dom inte kommer känns det jäkligt surt!

Hoppas vi får höra mer från GW...

2008-05-20 @ 18:22:25
URL: http://organet.se
Postat av: Kraka

GW är en mycket kompetent person som tyvärr blir lite missförstådd emellanåt.

2008-06-01 @ 16:27:31
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0