Jag saknar...

Solen!! Vart har den tagit vägen? helgen har bestått av ett sabla massa regnande och man blir liksom lite seg av det gråa som hänger ovanför trädtopparna hela tiden... Höstväder minsann! När det till och med regnar så taket läcker... konstiga blöta fläckar på köksbordet och droppar i taket var tillräckligt avslöjande... Men men det är inte regnets fel, utan bara ett resultat av ett uselt tegeltak där pannorna är trasiga och säkert har legat sen kåken byggdes på 50-talet. 

Så i morgon kl 7 ska jag ringa förvaltaren och prata lite allvar... omläggning av taket hade dom budgeterat för redan 2002 och det är nu 6 år sedan! + att grunden behöver dräneras... det görs inte mycket på kommunens fastigheter!

Nåväl... efter ännu en halvgrå dag är det väl bara att längta till mysiga fina och soliga höstdagar med lite färg i träden och en svampkorg hängandes i ena armen och digitalkameran i den andra hehe ja.. jag brukar inte få med så mycket svamp hem hänger mig hellre åt att fotgrafera!  (lider ju av svampblindhet)

Men just nu känns det som att det var länge sen jag såg blå himmel... någon som vet vart den befinner sig?
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: EsKa

Akta dig för de lömska flugsvamparna om du ska till svampskogen.

2008-09-07 @ 23:55:09
URL: http://eska.blogg.se/
Postat av: majsan67

men hallå där, jag har snott solen ;) ;)

Ingen tror mig när jag säger det, men både igår och idag hade vi under eftermiddan 30 grader i solen, och en nästan molnfri himmel.

1 mil härifrån så var det kolsvart och ÖÖÖÖSregnade. Var faktiskt närapå jag hade lust att vända bilen o köra hem igen...



Jag vill ju förstås gärna behålla det vädret vi har som faktiskt tittar hit varje dag.... så du får nog stå ut med regn ;)

kraaam

2008-09-09 @ 23:37:05
URL: http://majsan67.blogg.se/
Postat av: majsan67

sv: ja... eller 435 kilometers fart kändes det mer som, men det är väl så typiskt i mitt liv att det blir så.. förstår iiingenting haha



Jag ska ringa en pling till skolverket först o få lite info om hur det BÖR gå till, sen mailar jag skolan och frågar hur dom tänkt sig detta.

Jag trodde faktiskt att jag skulle slippa sånt här på gymnasiet... suuck

2008-09-10 @ 13:06:54
URL: http://majsan67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0