Februaritankar...

Hej o hå... long time no write!

Vad händer i en Cyberspunks liv kanske någon undrar, eller så är det ingen som egentligen bryr sig... eller?

Sanningen är att det inte händer så mycket, livet traskar på som för alla andra... ena dagen är den andra olik från soliga dagar med fågelkvitter till galen snöstorm som piskar i ansiktet och där resultatet blir att skotta snö som sedan tre dagar senare är på väg att smälta bort...
Minns jag inte helt galet så hade jag krokusknoppar i rabatten förra året vid den här tiden... och dottern ställde på sin moped sista februari, men det var då... det känns lite avlägset nu när man tittar ut på allt det snötäckta.

Kom just in från kvällspromenaden med Selma Lillvoff hon har sina nojor idag upptäckte jag en till hehe...  Vi promenerade på välkända vägar då hon plötsligt ställde sig och tokskällde reste ragg och morrade som värsta Cujo... (ni vet den galna rabies-smittade hunden i Stephen King berättelsen/filmen) Jag kunde inte för mitt liv fatta vad som fick henne ur spår så plötsligt.. såg ingen katt eller hare eller något annat som kunde förklara det... 
Hon stretade och drog och ville uppenbarligen fly från något vilket jag då inte tillåter henne att göra och definitivt inte när jag såg vad som skrämt henne så väldigt....

Se själva hehe...



Okej lite läskig är den...  det ser ju faktiskt ut som den antingen har blivit stympad då den morotsformade näsan har ramlat av och sticker upp från marken, eller kan det hända dölja sig en större tragedi här...
Kanske är det en mördarsnögubbe som begravt sin snögubbekompis och det enda som sticker upp är den andres näsa...

Eller är det kanske en unge av denna kaliber som varit framme... kolla stripen med Kalle & Hobbe, det e sköööna lirare


Text:  "You have to admit it´s slowed down the traffic on our road..."

Nåväl... jag fick lillvoff att lugna ner sig och inse att hur läskig den nu än såg ut så var det inget hon behövde fly från.

Nu är det lugnt Vovven ligger och pustar ut ochjag ska dra och handla... Tjingeling!


Tröttvoff med favvo-apan (den oranga saken alltså)


Kommentarer
Postat av: DIXIE DELANIE

Have a nice day!



Many hugs Delanie! :)

2009-03-16 @ 13:23:09
URL: http://sabinadurebrandt.blogg.se/
Postat av: Borthy

Jasså, hon har blivit med en Lillvoff? Vad mysigt! Han ser himla söt ut med de stora tassarna!

Ja, nu får det gärna bli vår! kram

2009-03-25 @ 16:42:14
URL: http://borthy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0