Händer sådant här fortfarande år 2007? Förbannade skitsamhälle!

Med en klump i halsen läste jag i Aftonbladet om paret som fick sin dotter hämtad av socialen, orsaken var att en anonym uppgiftslämnare anmält det som olämpligt att barnet vistades vid den stuga dom höll på att renovera!  föräldrarnas försök att boka om ett möte med dom sociala myndigheterna misslyckades, och en dag så stod FEM poliser utanför dörren för att hämta den lilla dottern...
Dottern Beatrice  blev bortförd och placerad i jourhem på "hemlig" ort...

Hur är detta möjligt utan att man gett föräldrarna en enda liten chans att yttra sig i frågan?  Förbannade djävla skitsamhälle! (Förlåt...brukar försöka undvika svordomar)

Hittade en bra artikel som tar upp just det ämnet om socialtjänstens horribla ingripande finns att läsa på Världen idag

Svensk socialtjänst borde veta bättre än att bete sig på detta viset, vi är många som upplevt ingripande på nära håll, det finns en förening som heter Samhällets styvbarn där finns många som berättar om sina öden i möten med svensk socialtjänst, gripande och upprörande på många sätt.

Att som jag vara född och uppväxt på 60-70-talet bott på 7 olika fosterhem och andra inrättningar under uppväxten har påverkat mig som människa, när jag var liten var jag maniskt rädd för poliser, senare som vuxen har jag fått pussla ihop mitt liv så gott det går till att vara den jag är idag.
Idag känner jag mig nästan hel, men ibland sköljer det över mig känslan av vanmakt... bland annat när jag får en artikel som den om Beatrice framför mig, då väcks något inom mig som bara kan liknas vid ett stort svart hål och en rasande ilska med miljoner frågor och inga svar! 
 
Ansvariga ta ert ansvar och gör inte så här mot barn och familjer, ni raserar och förstör innan ni har alla fakta på borden, vad ger er den rätten?

Andra bloggar om: , , , ,


BloggRegistret.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0