Varför varför varför... kan man låta bli att reagera?!?

Vissa saker får mig att må skit, att sitta i vårat land och gnälla över regn som faller på en sommardag som denna, vi har tak över huvudet och mår ju i allmänhet ganska gott, läs denna artikel på DN och fundera sen på om det gnäll vi slänger ur oss är befogat i relation till vad andra människor får utstå och detta pågår överallt.

Vem kan stoppa det? Konsumenter, Inköpare, Återförsäljare? vem har makten?  
Alla är vi en del i kedjan och längst ut  i kedjan står vi konsumenter men vi är den viktigaste länken!

Om vi inte har andra krav på det vi köper än att det ska vara billigt...  så kommer detta fortsätta... slaveri barnarbete och annat = billiga produkter! Så börja gör era val redan i butiken, fram för mer rättvisemärkta varor så att vi konsumenter lätt kan göra rätt val...  För det vill vi väl? eller?!



Andra bloggar om: , , , ,
 

BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: ejmis

Fruktansvärt!!!
Hoppas du får en trevlig midsommarafton!!!

2007-06-22 @ 12:36:16
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: en sådan där riktig man. som även kvinnor gillar;)

hej jag tycker om att det finns människor som du som faktiskt vill förändra ,,har tillägnat hela mitt liv till att förändra världen ,har med tiden lärt mig att jag bara kan förändra mig själv och kanske kan andra se det som ngt gott och också förändra sig själva.

2007-06-23 @ 16:21:01
URL: http://onceinmylife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0