Yes, jag överlevde... !!

Vissa saker förtränger man gärna,
förträgningsmekanismen är en underbar liten grej
som slår till när man minst anar det.
I mitt fall hade jag alldeleles förträngt att jag skulle till tandläkaren
idag torsdag den 7 juni...  men blev så klart påmind  dagen innan,
 med ett litet trevligt sms...
" Vi vill påminna dig om din tid på Folktandvården kl 13.40 bla bla osv... "
Hoppsan oj jahaaa... det hade jag alldeles glömt bort (förträngt)
 Underbart... då behöver jag bara ha panik en dag istället för att oroa mig i flera veckor =)

Så nu har jag varit där och förberett med lite skrap av tandsten
nästa gång blir det en grundligare undersökning + polering... 
men urk vad det är jobbigt att vara hos tandis...
jag blir nästan lite illamående efteråt, och då har jag inte
ens någon uttalad tandläkarskräck.
 Nu ska jag försöka hitta något att äta lite snabbt sen ska jag på ett möte...
 tjingeling i sommarvärmen

image124

Det är väl sådana här filmer man ska undvika och se strax innan besök hos tandis...
Huuuu ... !




Andra bloggar om: , ,

Kommentarer
Postat av: Borthy

Kvinnan på bilden ser ut att ha seriösa problem med även sin tunga? Nä, tandis är inte roligt men min är så trevlig så det går bra men de kan ta ordentligt betalt! Om man sågar av sig benet är det billigare för den enskilda än att tappa en plomb!... fast jag tappar då hellre en plomb...

2007-06-07 @ 16:44:18
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Magdalena

haha, the dentist.. den såg jag i vintras. fast ettan

2007-06-07 @ 22:45:45
Postat av: ejmis

Jag är mest rädd för tandläkar-räkningen...

2007-06-07 @ 23:50:01
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Jag själv

Ja fy tusan.... tandläkarräkningen är hemsk... =( att gå till tandläkaren är ungefär som att lämna in bilen på service... man tycker man vet att det mesta är okej men räkningen kan sluta på vad som helst usch...

2007-06-08 @ 08:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0