Gammal skåpmat?!

Vaknade okristligt tidigt klockan 7 på morgonen, hur sjukt är inte det när det faktiskt är lördag och ledig dag?
Nåväl, jag tillhör kategorin människor som har en on och off knapp vaknar jag så har jag svårt att somna om i de fall jag känner mig utvilad och så var fallet denna lördag-morgon.

För att göra något vettigt av denna morgon så bestämde jag mig för att rensa ut ett skåp i köket....
Det är ett stort skåp dubbla luckor som är från ovanför köksbänken och upp till taket... tre hyllplan fulla med hmm ja fulla med hur mycket som helst! Man skulle kunna tro att jag är en samlare... men jag har verkligen inga problem att kasta saker, men jag lägger gärna prylar på hög alltid med en tanke att jag sorterar det sedan... borde ju verkligen veta vid det här laget att det inte blir gjort!

Just detta är ju vad jag predikar om i mitt jobb...
Gör med detsamma så är det gjort!  För mantrat "jag gör det sen" funkar sällan, det där "sen" kommer liksom aldrig... det blir så många  "jag gör det sen högar" att ta i itu med...  i mitt skåp fanns det säkert närmare 100 sådana högar  nu *fnissar*
Nåväl... ni vet ju vad man säger om skomakaren barn?!

Gamla papper, fakturor, fotokataloger, en gammal tidning från 1962! massa underliga papper viktigt/oviktigt i en enda stor salig röra! Känns som jag petat in de sista 10 åren av mitt liv just i det skåpet, de äldsta grejerna var från runt 1998, (om man bortser från expressen anno 1962) jag hade till och med avier från barnomsorgen i högarna, mitt yngsta barn är ju numera 16 år så ja.. helt galet är det!

Har fyllt en pappkasse med papper och ska väl nu fortsätta... köket är ju liksom lite i oordning men det blir fint i skåpet!
ha en bra lördag, kanske hörs senare... tjingeling

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0