Kvinnor med burka... hur legitimerar dom sig?!


Bildkälla  Wikipedia

Jag fattar inte grejen med burka, jag vill verkligen inte verka trångsynt eller främlingsfientlig eller så, men burkan som klädesplagg måste ju vara det mest skrymmande klädesplagg som någon tvingas bära, och av vilken anledning?!?!

Idag... 25 grader varmt nyss hemkommen från en dag på stranden klädd i shorts och linne.... så såg jag ett par kvinnor  (antar att det var kvinnor... män blir ju sällan förtryckta på lika sätt) de kom ut från våran lokala ICA-Maxi och sätter sig i en gammal  Volvo och åker iväg.... i full burkamundering, det var inte ens öppet för ögonen utan bara ett finmaskigt galler!

Vissa frågor och funderingar kommer ju helt ohejdat upp i mitt huvud, kanske någon kan vara vänlig att svara på dessa frågor...

1. Hur klarar man att manövrera ett fordon överhuvudtaget med bara en liten glugg som de med nöd och näppe kan kika ut genom och då endast rakt fram?

2. Är det överhuvudtaget lagligt att köra bil med det klädesplagget?

3. Ponera att föraren iförd i Burka blir stoppad av en polis som ber att få se körkort, hur ser det körkortet ut? Och vad gör kvinnan i fråga, kan hon neka att visa sig utan sin burka?! Får hon det?

4. Hur gör kvinnor med Burka när dom ska legitimera sig? Även dom kan ju behöva göra bankärenden etc..

5. Hur vet man överhuvudtaget vem som befinner sig där bakom.. kan ju lika vara en rånare som kommit på en fenomenalt bra klädsel... 

Kan nästan se rubrikerna...  Burka-rånarna slog till igen, denna gång var det en värdetransport i Alby som rånades!
Eller Burka-ligan rånade Konsumbutik i Djursholm!

I mitt jagande efter svar så ramlade jag in på en site [länk] som just tagit upp en del av dessa frågor och även en hel del annat som rör mellanöstern, spännande och sund läsning.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Anmaja

Så djädra bra frågor! Jag har inget svar, har inte tänkt på det själv innan. Det kan inte vara tillåtet att köra med en sån klädnad.

Anmaja

2008-08-11 @ 14:46:57
URL: http://blogg.omakastengods.se
Postat av: Anmaja

Så djädra bra frågor! Jag har inget svar, har inte tänkt på det själv innan. Det kan inte vara tillåtet att köra med en sån klädnad.

Anmaja

2008-08-11 @ 14:55:29
URL: http://blogg.omakastengods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0