Verkstäder är inte ofta en serviceinrättning!

I mina kvarter har Upplands Motor i höstas öppnat en stor anläggning, faktum är att jag och min dotter var där på den stora invigningen...  Där bjöds på mat och rundvandring samt uppträdande av Charlotte Pirelli trevligt trevligt...

image354


Sanna mina ord ett mäktigt ställe värt ett besök! Det mest imponerande var ändå den service dom erbjöd sina verkstadskunder....

1) Den tid du får att lämna in din bil, är den tid dom planerar att påbörja arbetet på bilen.
2) Under tiden de reparerar din bil så kan du välja att stanna och se på... deras verkstad är super-ren, dom tvättar varje bil innan dom kör in den i verkstaden så även en kostymnisse kan gå runt och titta på hur arbetet fortskrider.
Om du hellre vill så kan du ta en fika i cafét, eller sätta dig och jobba lite i rummet med uppkopplingsmöjligheter.
Om du inte vill vara kvar så finns det cykel att låna så du kan cykla iväg och göra ärenden och vill du inte vara så hurtig så finns alltid möjlighet att få en lånebil....
3) Du får veta hur lång tid din reparation kommer att ta, det gör att du kan planera din dag effektivt.

Finns det då inga nackdelar?

Jo så klart, som vanligt när man vänder sig till en märkesverkstad så är priset inte så  skoj!! typ 1500 mer än en vanlig traditionell verkstad... för t.ex. byte av en uppsättning fjädrar... så vad får man då på en vanlig verkstad?

1) Lämna bilen klockan 7 på morgonen, inte för att dom ska starta med den bara för att dom vill ha den på plats?!
2) Under tiden dom reparerar din bil kan vara allt mellan 1 timme till kl. 18 på kvällen så får du räkna med att vara stand by jour för att hämta din färdiga bil, för när den väl är klar så vill dom inte ha den kvar! men...
3) Du får inte veta när den blir klar, för det har dom inte planerat... dom kan inte planera i förväg förrän dom ser hur många som lämnat bilen 7 på morgonen... fast dom vet hur många kunder dom bokat in och vilka jobb som ska göras... svagt!

Finns det då inga fördelar...

Jo så klart man sparar en hel del pengar på att lämna den på en traditionell verkstad men frågan är om det är värt det?  Varför är det så svårt för dom att mer effektivt planera och möta sina kunders behov?

Så... vart ska jag då befinna mig klockan 7 i morgon bitti...  hmm ja what to say?
Jag är ekonomisk....! Så ser ni en förvirrad kvinna vandrande på E4 med en GPS i högsta hugg så är det bara jag som blivit bil-lös på obestämd tid!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ha en trevlig alla hjärtans dag! :)

2008-02-13 @ 23:49:20
URL: http://www.menjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0