Nattmixat... och maxat!

Dagen har varit lång, inte tråkigt lång utan bara lång...

Nu blåser det smådjävlar ute och ruskar om i fönsterrutorna bara att hoppas att alla takpannor stannar kvar när stormen Tuva far fram..

Tuva är ett gulligt namn jag förknippar det med ett syskonpar som var på samma kollo som jag för väldans många år sen, dom hette Tove & Tuva eller var det Svante & Tuva... eller Svante & Tova?!?
 Hmm ja ja dom såg ut som ett par trollungar och var fulla av bus!

Vem var inte det?! Jag och en tjej till var lite äldre och vi tillbringade hellre tid med att vara ute och busa runt på nätterna med andra saker... spela klädpoker med killarna t.ex. vi var bäst på att fuska hehehe =) 
 
Tjejen som jag träffade på kollot 2 år i rad var ett par år äldre än jag och det var hon som lärde mig att raka benen haha inte behövde jag det egentligen jag var ju bara 12 år typ men det var rätt coolt... hon var ju cool!

Hon kom från  Borås hade fint lockigt galet hår... alltid balla kläder och skor som jag fick pröva och låna... hon var som en storasyster faktiskt.
Vi hade en del kontakt efter kollotiden, brev-växlade och så... men som mycket annat så rann det ut i sanden, hmm
Kan ju inte låta bli att undra vad hon gör idag?...  Vem är hon idag?

Vart tog Henke vägen... den gulliga killen som liten hade brännskadat sitt bröst och mage på het nyponsoppa... killen som alla flickor var förtjusta i, han med dom glittrande ögonen och det gulliga leendet som fick alla att smälta som smörklickar i solskenet... vad gör han idag ? Vem är han?

Ibland när man tittar tillbaka på sitt liv så inser man att mängder av människor har satt sina spår... en del lite lätt och andra djupare, och ibland önskar jag att man kunde samla alla dessa människor  för en dag, bara för att få se, Vad det blev av dom?... och vilka är dom idag?

Undrar om någon någonsin tänker så om mig...

Detta blev årets nostalgitripp...  med ett kryddmått vemod och en stor portion glädje!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Socrate

Jag måste väl skriva att jag tänkt liknande som Du både nu och då och även bloggat om ämnet i höstas.... den 10 november (kolla gärna på www.socrate.blogg.se) Fick ju genom bloggen kontakt med en barndomskamrat som jag inte sett eller hört av på ca 40 år...läckert! Sånt blir man lycklig av!

HA EN FIN FREDAG OCH HELG!
// Socrate

2008-02-01 @ 01:00:07
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0