Taxi... var god dröj!

För ett antal år sen var det ett standardsvar man fick när man ringde till taxiväxeln... men denna historia tar nog priset...

Igår tisdag skulle min son till Globen senast 19.30 skulle han vara där för att hämta biljetter... han bad mig ringa och beställa taxi till 18.50 det skulle ge en tid på 40 minuter vilket skulle vara gott och väl tillräckligt.
att ringa efter en taxi idag är ju hur enkelt som helst... några knapptryckningar senare så har man en trevlig person i andra änden av luren...
Samtal med Taxi 020
jag:
- Hej , Jag vill beställa en taxi till adress XXXXX 
Tvxl
- Vill du ha en bil genast?

- Nej jag vill ha en bil tio i sju...
- I morgon bitti?
- Haha nej ikväll menar jag!
- ahaa okej 18.50 då?
- japp precis så menar jag...
- Vilket namn?
- NN
- okej vi skickar en bil till 18.50 adress xxxxxx namn NN kl 18.50
- Bra! tack och hej...

Ropar till sonen att taxi är beställd den kommer om 40 minuter så se till att vara klar till dess!!!
Klockan blir 18.50... 18.55... 18.58 vid detta laget börjar min son bli lite stissig... vart är den varför kommer den inte??!

Nytt samtal till taxi 020... en kvinna svarar..
- Taxi 020 , vad kan jag hjälpa till med?
- Jo, jag ringde tidigare och bokade en bil till 18.50 nu har det nästan gått 10 minuter och det har inte kommit någon ännu!
- Hmm jaha.. hmm vilken adress då?
- till adress XXXXX
- mmm jaha men det finns ingen bokning här, är du däker på att du ringde taxi 020?
- Japp absolut! bolaget med dom gula bilarna jag är fullkomligt säker på det!
- Ja... man kan ju ta fel ibland! Jaja jag skickar en ny bil den är där om några minuter ...
-Tack (hasplar jag ur mig med min mest snorkiga röst )

Mera nervös väntan...
Vid denna tidpunkt hade sonen nästan gått upp i atomer... väntan kändes som en evighet 10 minuter senare rullar en bil fram... puh... äntligen.... den goda marginalen på 40 minuter hade nu minskats till 20...


Idag onsdag klockan 18.56
Samtal till min mobiltelefon....
- Hallå!! taxi 020 här har ni bokat en bil?
-Ehh... ja... men du är ett dygn försenad!
- Du har en bil beställd till 18.50!?
- Ja... men det var igår!
tystnad
- ahaa okej du ska inte ha bilen då?
- Nej igår skulle jag haft den men den kom inte! Du kommer ett dygn försent!
-ah okej måste blivit fel datum då....
- japp så var det nog... shit happens...hejdå!
-Hejdå

Anar i mitt frusterade innersta att Taxi var god dröj! just fått en ny innbörd!


Andra bloggar om: , , ,



BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: ejmis

Ja vad säger man...?!

2007-08-08 @ 21:33:00
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Lennart

Puh, det där har jag lyckats slippa.

2007-08-28 @ 19:06:30
URL: http://trannel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0