Kaffet, en gåva eller last till mänskligheten?!



Välkommen till min blogg jag är koffeinist

image151


För mig har kaffet blivit en förutsättning för att komma igång på morgonen,
kaffet ska vara starkt med en lagom skvätt mjölk (man ska vara rädd om magen) 
Om kaffet av någon obegriplig anledning skulle vara slut så blir det ingen rolig
morgon... för omgivningen,
hehe

För många år sedan satt jag och lyssnade på en föreläsning,
en ung kille och hans mamma som berättade om hans många år som
narkotikamissbrukare, han hade missbrukat allt
och hade några år tidigare försökt avsluta sitt liv som missbrukare
med hjälp av överdos, han höll på att dö som heroinist.

Han sa att om kaffe och cigaretter skulle vara något nytt som
skulle börja användas i Sverige idag med dagens lagstiftning,
så skulle de kunnat bli klassade som narkotika för
att de är så beroendeframkallande...  och ger så stor abstinens hos den
som använder det mycket om man låter bli en dag,,,,

Och så är det ju, en dag utan kaffe ger huvudvärk, yrselkänslor och
nästan svettningar...för mycket kaffe får man stora darren av...
så visst finns det saker i kaffet som sätter sprätt på kroppen 
hihi 

 Nu ska jag fylla på mitt stora latteglas för tredje gången...
nämnde jag att jag är koffeinist.... ?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~









Andra bloggar om: , , ,


BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: Borthy

Jag är också illa därann som koffeinist. Har lyckats ta mig ur ett svårt missbruk av nikotin (snus). Nu fri sedan 1,5 år. Snusade ca 2 dosor om dagen general portion sedan jag var 18! Var jäkligt svårt att sluta. Blev deppig och fet men har klarat av båda bekymmren efter att jag blev ordentligt nikotinfri!

2007-06-14 @ 16:15:17
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Pia

Kaffe är livet självt, panik om man inte får det på morgonen, så jag är väl också koffeinist! =)

2007-06-14 @ 20:14:34
URL: http://mammipiha.blogg.se
Postat av: Sebbe

Hej, jag läste ditt inlägg och var bara tvungen att tala om en sak flera inte vet om. Du skriver att du har en lagom skvätt mjölk i kaffet, (man ska vara rädd om magen)

Det är många som tror att kaffe med mjölk är bättre och mildare för magen för det ger en mildare smak, men det är det faktiskt inte. Vid blandning av kaffe och mjölk bildas en syra, ingen hälsofarlig sådan
men faktiskt en sån som är svår att smälta och kan ge magbesvär, såsom ont i magen.

2007-12-09 @ 16:38:11
Postat av: Jag själv...

Sebbe: Jag vet, och ibland undviker jag mjölk helt, har haft perioder med bara svart kaffe... fast ibland som kaffet i automaten på jobbet känns det som den där skvätten med mjölk är nödvändig i annat fall skulle tarmluddet krulla ihop sig helt och tacka för visat intresse =) Det nyttigaste kaffet är vad jag hört espressokaffe starkt och som det är mmm yammi...

2007-12-09 @ 18:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0