Tisdagen i antågande...

Jobbat har jag gjort, det är ju sådant man gör på en måndag, en helt okej dag... sen kom den verkliga utmaningen...

I mitt tidigare liv... (inte så att jag levt två liv men...)
 i mitt lägenhetsliv , för ca 10 år sedan så hyrde jag ett extra förråd.. hmmm när jag flyttade från lägenheten så tömde jag det vanliga förrådet och saker som jag då inte ville/orkade släpa med mig till huset lämnade jag kvar i det förråd jag hyrde, för jag fick fortsätta hyra det.
En superbra lösning tyckte jag då...  idag 10 år senare har jag lovat att hyra/låna ut förrådet till någon annan, det första jag fick göra var att fixa en nyckel.. för låset till källargången är för länge sedan utbytt... men det var inga problem... bara att gå till fastighetsvärden och hämta ... lite underligt att jag får hämta ut en nyckel till källaren i ett bostadshus som jag inte bott i på 10 år... jag behövde inte ens kvittera något...

Så idag skulle jag lite hastigt och lustigt åka dit och tömma ut det samt visa upp det för den som jag ska låna ut det till... Men Herre gud!!!
Jag hade alldelels förträngt hur mycket saker som jag hade petat in där...
jag trodde i min enfald att ca en fjärdedel av förrådet var fyllt men det visade sig att det var fullt! 
Nu kan man ju tro att det bara är skräp... om man inte saknat det på 10 år så kan det ju inte vara en vettig sak där eller...?
Ja detta kommer jag ju få veta jag skulle ju kunna säga att  halva mitt liv ligger där i lådor och i andra skumma förvaringslösningar kassar, påsar, säckar...  så det är helt klart saker som jag behöver rensa innan jag vet vad jag vill ha kvar.. eller rättare sagt om det finns något jag vill/behöver ha kvar...
eller som min chef sa....
Du har hyrt ett förråd i 10 år för ca 250:-/kvartal för att spara skräp... 10.000:- har det kostat!!
 Shit... ja det verkar ju mer än lovligt vansinnigt... men det e, so me :)
Det ska hursomhelst bli väldigt spännande att se vad som döljer sig där... hehe
 fortsättning följer...
image46

Haha detta skulle i praktiken nästan vara jag ... *S* så för att göra det lättare för mig själv i morgon bitti så ska jag nu avsluta och genast gå o lägga mig....
natti natti
lite tidigare idag än i går :)


Kommentarer
Postat av: ejmis

Spännande att höra vad du hittar för kul i förrådet. Det blir kanske världens nostalgi-tripp för dig...

2007-05-15 @ 23:40:20
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Borthy

Tror det kommer bli värsta trippen i det förrådet! Du kommer hitta gamla skolkataloger som bara de kommer att ta timmar att kolla igenom... Din semester är räddad!
Vad du är vaken länge på kvällarna? Blir du inte kinkig på dagarna då?

2007-05-16 @ 21:45:08
URL: http://www.borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0