FRA-otyckare sprider sär skrivning om blondin...

Ibland när jag läser om allt skit som finns att läsa om i vårat älskade flöde av nyheter och annan massmedial smörja så poppar en  låt upp i huvudet på mig.
Nu senast hände det när jag såg denna så finurligt uppläxande Ledarskribents inlägg i DN  hmm ja ja what to say...
Man allvarligt vad vore världen utan Blondinbellor och Linda Rosingar (sistnämnda är expert på särskrivning)  

Nåväl, till låten jag tidigare nämnde...
Nationalteatern gjorde på 70-talet en låt som hette Speedy Gonzales...
så här presenterar jag den i en annan form... i en bloggoformerad version...  i en blonderad form...
Inget illa menat bara en Cyberspunks ihopsamlade bild av blogosfärens tyckande...


1.
Samhällsproblem har en ohejdad  vana
att jämt liksom tränga sej på
det gäller att blogga för allt man är värd
och försöka att kanske förstå

2.
Dom tjatar om strejker och FRA-lag
och dom tjatar om arbetsmoralen
vad är det för mening att blogga om sånt
som för tillfället är på portalen?

R
Jag e Isabella, Jag e, Isabella 
Jag  bleker mitt hår, jag  bleker mitt hår
och tänker att Lisa, vem kan bevisa...
så starta att blogga...
och börja att Grogga "hick" Grogga!!
 


S
Jag brukar stå vid bolaget och prata massa strunt
I väntan på att nån ska handla...
Ja, jag e bara 17 och det tycker jag e skumt...
för min lever säger att jag borde vara minst det dubbla!!


R
Jag e Isabella, Jag e, Isabella 
Jag  bleker mitt hår, jag  bleker mitt hår
och tänker att Lisa, vem kan bevisa...
så starta att blogga...
och börja att Grogga "hick" Grogga!!
 

3.
Ibland får man höra att samhället går att
rå på om man vet vad det gäller
Ok, sa man då, men jag vet inte och
jag vill fan inte veta nått heller


S
Jag sitter här vid datorn och jag sprider ut min skit.
jag skyller all min dumhet på andra!!
och dom som menar på att det är fel med blogg-profit
ska bara ta det jävligt lugnt och åt andra hållet vandra!

R
Jag e Isabella, Jag e, Isabella 
Jag  bleker mitt hår, Åh du tog på mitt lår!
Jag tror det bevisar att Italianos e grisar..
Jag skyndar att blogga...
och fortsätter att Grogga "hick" Grogga!!

R
Åh, Isabella, Åh Isabella
vad tänker du på, vad tänker du på....
Vad vill du prestera, vad vill du ha mera
än ett namn uti etern, och i Stureplanssmeten!
smeten...
smeten...


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: anjelina

håller med dig:) kram på fredagen

2008-08-01 @ 11:40:38
URL: http://anjelinaazucena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0