Solsting och blåa valrossar...



Solen har lyst utan uppehåll de senaste dagarna, och turer till stranden har legat högst på önskelistan, vem kan göra ett vettigt handtag när det är 30 grader varmt ute och ännu varmare i huset? Solsting och värmeslag kan man ju klara sig utan! Nej stranden har varit prio1 !

Stranden är ju sig lik samma blandning av badgäster som tidigare år, en del funderingar  på om den stora kvinnan i blå bikini är samma kvinna som tidigare år haft på sig en blå baddräkt och då varit ännu större... legat som en strandad blå valross på stranden.. hmm hon kanske var gravid innan eller så har hon lyckats minska sitt omfång en del...



Har också funderat på topless solande tjejer/kvinnor/tanter trodde att det var en typisk 80-talsgrej att sola topless, men kanske den biten har kommit tillbaka liksom allt annat... yngsta som sågs var i 20-årsåldern och den äldsta runt 80 år...

Småfnissar när jag tänker på fjortistjejen,  nu menar jag verkligen en fjortis... som högljutt frågar sin pappa om det verkligen är lagligt att visa brösten på stranden?! Pappan ryckte på axlarna och mumlade nåt ohörbart...

Hmm stackars lilla fjortis, kanske borde du tittat på vad du solade i själv innan du yttrade dig, spetstrosor!! där allt syntes, jag menar...  verkligen allt, hur tänkt du nu?!
Hon tillhörde kategorin fjortisar som dessutom skulle synas/höras/märkas hela tiden så dom flesta på stranden uppmärksammade nog hennes underliga val av underdel... och fy på dig pappa! nog borde du kunnat upplyst din tonårsdotter om att det är okej att sola topless, men att visa hela underredet bör man undvika på en offentlig badplats.

Nåväl, solen skiner även idag... stranden?! Nja jag vet inte... kanske drar jag på vattenslangen här hemma och bikinitvättar min bil =) nice nice...  man ska ju röra på sig när man solar har jag hört ...

 
Självporträtt, ´valross nummer 2 hehe...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: EsKa

Läser man på wikipedia om valross så verkar det som att vissa arter är nästan utdöende. Kul att det kommer fram nya arter då och då. ;-)

2008-07-28 @ 18:44:59
URL: http://eska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0