Dagarna flyter fram och snart är det...

Så är det, dagarna i November flyter fram vissa mörka och sega som tjära medans andra känns lätta som en fjunig snöflinga.... Snart är det Jul... eller sommar igen för den som önskar sig tillbaka till värme och fågelkvitter.

På tal om fågelkvitter, jag gjorde en liten skön investering för ett par dar sen, en Wake up light- klocka från Philips, fantastiskt skönt att vakna till, den fixar ju rena soluppgången bredvid sängen och larmsignalen som jag använt har varit just fågelkvitter =)

Fördelen med denna väckningsanordning är att när man vaknar känner man sig redo att kliva upp, kroppen har redan under en halvtimme i den simulerade soluppgången ställt in sig på att det är dags att vakna... vilket man ju sällan/aldrig är inställd på annars i ett halvmörkt rum där en elak väckningssignal snudd på fixar årets hjärtinfarkt...

För att inte vara orättvis så köpte jag en till min morgontrötta dotter med hihi...

Vill ni läsa mer om Philips Wake-up light så kan ni kolla på Philips egen sida här

Nu ska jag sjunka ner i tv-soffan med en kaffe och bara njuta av stillheten...
Tjingelong...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0