Fett kuvert invaderar brevlåda...

För ca 1 månad sedan ringde jag upp mitt elbolag för att höra vad de pysslar med... Jag menar då förutom att leverera el, jag sa till henne att visst är det kul att vara kund hos ett bolag som inte tar betalt för det dom levererar!  då hade jag inte fått någon elräkning på typ 3 månader....  Som sagt inget fel att få saker gratis men även jag förstår (IQ132) att det inte finns ett enda elbolag som skänker bort el...

Hon ursäktade sig så mycket och skulle genast lägga upp detta på utredning för även hon förstod att något gått väldigt fel...

Idag kom ett FETT kuvert i brevlådan.... närmare bestämt fem räkningar separata med tillhörande faktureringsunderlag 8.000 kr fattigare blir jag på kuppen, men vad ska man säga... det är bara att betala. Jag har ju vetat några månader att det skulle komma så jag har lagt undan lite pengar... men inte visste jag att det var så här illa...!

Till er som ska stå ut med att se mig så säger jag bara...

Sorry att jag kommer fortsätta se ut som en galning i håret ett par månader till för jag har verkligen inga pengar till frissan nu!!
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: majsan

du har väl int fortum va??? åååh man blir så förbannad på sånt. Men du har ju ändå varit uppmärksam nog att lägga undan pengar. Här hade det inte funkat så, för det hade inte funnits i min tanke, kommer det inte en räkning, så finns den inte heller.



Inte kan dom väl ändå begära att du ska in med dom pengarna direkt??? får du inte dela upp det?

Sabla el-leverantörer. I somras gjorde dom två avstämningar 2 månader på raken.



En a månaden kom en räkning på 4400, nästa var den på 6700. Maj och juni. Jo tack så mycket för den semesterpresenten.

Är det nödvändigt att göra såna avstämningar precis innan semester och jul??

Har folk mer pengar då eller?

Dom kan väl likväl förlägga det till en annan tid på året...



Usch tycker synd om dig. Köp dig lite hårfärg eller nåt på willys ;) det brukar alltid pigga upp när man känner sig dassig och inte har råd med frissan ;9



2008-09-05 @ 21:44:10
URL: http://majsan67.blogg.se/
Postat av: Lennart

Lite schampo och en bra borste så blir det nog fason på frisyren.

2008-09-07 @ 16:10:22
URL: http://trannel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0