Mitt bloggande är under all kritik, men välkommen tillbaka!

Kollade lite gamla blogginlägg... säger bara en sak "jag suger som bloggare"
Menar nu inte att jag på något sätt varit dålig när jag var aktiv, men vad hände?

Okej en kort sammanfattning av läget...
När jag var aktiv så bloggade jag om allt och hade skapligt med läsare vilket ju är kul!
Samtidigt vart det en press... för mina läsare förväntade sig ju att det skulle komma något nytt att läsa om.

Andras förväntan blir lätt mina egna krav på mig själv. Summan av det hela blev att kravfylldheten gjorde att jag tappade lusten att blogga, vilket ju nu i efterhand känns galet, för innerst inne tycker jag ju att det är kul =)

Så nu har jag bestämt följande:
Jag  ska hädanefter blogga enbart för min egen skull.
Jag ska inte känna krav att blogga för att andra ska ha något att läsa, dyker den känslan upp så ligger den enbart hos mig själv och ska inte få ta glädjen att skriva vidare ifrån mig.
Jag ska försöka hålla min blogg aktiv.

Så.. med dessa rader återinviger jag min blogg =)
Välkommen att läsa.


Jag har nu bara ett par små problem... Jag kommer t.ex. inte ihåg hur man taggar.. måste försöka hitta rätt i bloggdjungeln igen, har någon ett tips på vart jag hittar bra tips ?

Må solen skina på oss alla och smälta bort den sista isen på sjön så vi snart kan bada!
=)





Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej!

Håller med dig!

Jag bloggar också för min egen skull. En allmän dagbok kan man säga. Dom läsare som kommer och går och dom som består är en stor BONUS!

Jag har hållt på ett år nu. Tycker det är kul och har en liten trogen läsarskara. Några kommentarer då & då. Jag har inte så stora krav och förväntningar. Någon bloggdrottning lär jag inte bli. Jag är nöjd med det jag gör och det är kul.

Lycka till med din återkomst :)



Må gott,

Susanne

2011-04-11 @ 21:37:57
URL: http://trullerutta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0