Fredag...

Frigg, Odens hustru gav enligt  forskare namn till denna dag, andra menar att det var Gudinnan Freja, och en del menar att Frigg och Freja är samma Gudinna... 

image288


 
Här kan du läsa mer

Om ett barn idag skulle fråga hur veckan har fått sina namn och man skulle drista sig i att börja förklara detta så får man nog ta hjälp av typ Wikipedia för jag tror inte att det är många som längre reflekterar i varifrån namn på saker och ting uppkommit... (jag gör det ibland av ren nyfikenhet)

Men Fredag är det i allafall... sista dagen att jobba denna vecka, i morgon ska jag på fest och fira en vän som fyller år... så helgen är uppbokad...

Lördag dag, -leta present, och något att dra på sig...  
Lördag kväll, -kalasa, festa, party party!!
Söndag, vara off och antagligen bakis!!

Så... nu vet ni hur min helg kommer gestalta sig.. vad ska ni göra??

Andra bloggar om: , ,


BloggRegistret.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0