Idag vart det mini-shopping...

Skor, jag har en hatkärlek till de föremålen.... läste i någon skvallertidning att Paris Hilton är skofettuchist att hon äger runt 1000 par skor!! det är helt galet... men jag kan förstå det =) mina skoinköp inträffar inte allt för ofta, när jag väl kommer till skott så är det ett stort behov som driver mig att köpa ett par....

Annat var det en gång i tiden long time ago... då jobbade jag i skoaffär, först på skoavdelningen på det som då hette Domus (måste varit den tiden då dinosaurierna fortfarande vandrade på jorden) upptäckte där att jag gillade att fixa med skor och accesoarer till skyltning osv...och bästa tiden på året var när det kom ut nya kollektioner, kan ju avslöja att stor del av min lön då gick till skor! 

Fortsatte min skoförsäljarbana i en skoaffär i Danderyd, väldigt kul, under tiden jag jobbade i den skoaffären så fanns en slogan som löd "Titta på dina skor! Andra gör det" en liten skum slogan säkert uppfunnen av en skoförsäljare.... att titta på vad andra har på fötterna är nog inte så vanligt, men helt klart en vana som jag hann skaffa mig!  "Arbetsskada"

Bara genom att se en sko kunde jag lista ut vad artikelnnummret till den skon skulle kunna vara.... en siffra stod för om det var en herr, dam eller barnsko, en annan siffra för vilket material det var i skon, en siffra talade om vilken typ av sko det var, och en vilken klackhöjd det var osv... Helt galet men jag hade sådan koll på dessa nummer på skor... kan ju avslöja att mitt liv med artikelnummer inte vart lättare i den bokhandel jag sedan började jobba i....med alla artikelnummer som hade med kontorsmaterial att göra... hahaha!!



Men i allafall... I dag vart det mini-shopping ett par skor!
Kan ju vara nice att ha något annat än gympaskor på fötterna!








ps.
Jag jobbar inte som säljare av skor eller böcker/kontorsmaterial längre...sedan 17 år tillbaka jobbar jag med människor, vilket är att föredra... man kan inte katalogisera människor med artikelnummer, det finns inga mallar eller mode att följa, man kan inte lagerhålla dom,  människor blir aldrig oaktuella för alla är unika och underbara på sitt sätt... alltid!


Andra bloggar om: , , , , , ,


BloggRegistret.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0