Nej jag var inte galen! BH-ar kan försvinna spårlöst?!

Detta med att tvätta BH´s med bygel är ju lite av en vetenskap, vissa säger att man absolut inte får tvätta dom i tvättmaskin andra säger att det går... jag tror på den tredje varianten man kan tvätta dom, men man ska självklart använda en tvättpåse...  Tvättpåsar har en liten ovana att försvinna (ja jag har lite rörigt i min tvättstuga) följden av dessa påsars försvinnande är att jag bara hade en kvar.... den bestämde sig i sin tur för att tacka för visat intresse genom att strejka i dragkedjan... Där stod jag med min svarta BH som jag absolut just då ville ha tvättad.... WTF tänkte jag, jag chansar... !
Sagt och gjort, men för att göra det hela lite linderligare mot BH och maskin så stoppade jag ner den i ett örngott... (innovativt) in med det i maskinen tillsammans med annat svart.... När maskinen sen var klar så var det dags att hänga allt på tork.... allt?!
BH´n var borta... sanna mina ord! Helt otroligt!!
Jag synade den upphängda tvätten, snurrade på tvätt-trumman minst tio varv med huvdet halvvägs inne i maskinen synade golvet kliade mig i huvudet och fattade inget! muttrade om att tvättmaskinen har ätit upp min BH, berättade för min dotter vad som hänt... hon såg allvarligt på mig och frågade hur jag mår...
Nåväl... in med nästa maskin, kanske skulle den försvunna BH´n på ett magiskt sätt dyka upp igen...Men, nej.. så klart inte!

Senare på kvällen, så klev jag åter in i tvättstugan, nu fast besluten om att inte gå ut därifrån innan jag hittat den! Jag behövde det, för att inte på allvar tro själv att jag mist förståndet helt...
varenda plagg jag hade hängt upp synades ännu noggrannare
(till och med de som åkt i maskinen efter... logiskt? Nej!...)
Det sista jag kollade var en svart blus som var upphängd på en galge... och där.. där var den!! Den filuren!! En av hakarna hade fastnat i en söm på insidan av blusen ungefär under armen.... så den hängde väldigt prydligt och snyggt där helt osynlig mot det svarta!!
Shit vilken tur! Inte så att det är min favorit-BH men min hjärna fick lite upprättelse... Jag är inte skvatt galen!

Idag har jag på mig en vit BH det känns tryggt!... ska nog förbi H&M och inhandla lite nya tvättpåsar idag.... 

Men först ska jag jobba så klart...
Ta det lugnt...

  Andra bloggar om: , , ,



BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: ejmis

Skönt att den kom tillrätta!
=)

2007-08-13 @ 10:02:46
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Borthy

Jag känner till strumptomten... men Bh-tomten? Det kanske är samma nisse som blev lite pilsk helt enkelt? Jag brukar köra mina i handfatet... jag vill inte ha pilska nissar i min tvättstuga...om jag inte bjudid in dem själv vill säga och det är ju en för mig sällanföreteelse kan jag säga... oj vad invecklat det här blev... tror jag får avrunda här!

2007-08-16 @ 18:04:21
URL: http://borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0