Om att vakna på fel sida av midnatt...

Trötthet är luriga saker, när man minst anar det så kommer den smygande och klipper till, hårt och brutalt! Alla saker man planerat att göra blir förskjutna till obestämd framtid, och vad är det jag svamlar om nu? Jo, det faktum att jag är en sådan superexpert på att somna på soffan... och vakna på fel sida av midnatt. Just i ögonblicket när jag sträcker ut mig i soffan, så far en tanke genom huvudet... alltid samma tanke...

"Jag ska inte somna!"
 

10 minuter senare är jag för det mesta som den värsta Törnrosa... skillnaden är att prinsen inte kommer efter 100 år utan jag vaknar av andra olika orsaker, med en av armstödet modiferad gamnacke... Shit ännu en kväll till spillo i soffkomalandet... upp knäcka kroppen till rätta och hasa sig till badrummet för att lite snabbt göra sig av med sminkrester och skräp i tänderna... ii kväll som många andra kvällar tog jag en mellanlandning här för att titta till bloggvärlden lite... en tanke far genom huvudet...  alltid samma tanke...

"Jag ska inte fastna!"

Jag ska vara ordentlig och gå och lägga mig nu.. ja.. det ska jag, jag ska bara... osv.. etc...

Godnatt

image284


  Andra bloggar om: , , ,



BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: ejmis

=)
Jag känner igen mig...

2007-08-10 @ 13:49:04
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0