Men blåljusen hade dom glömt!

Att vara ute i trafiken en lördag em. kan vara  förenat med fara... Det är då inte andra vanliga trafikanter som nödvändigtvis är den största faran, utan kan som idag vara  en polisbil som drog fram i alldeles vansinnigt hög fart närmare 100km/h på en 50-sträcka ... varken med sirén eller ens blåljus på... 

Jag som skulle göra en fin vänstersväng ut på vägen där dom kom farande fick tvärbromsa när dom kom som skållade råttor!!  WTF!!

När jag väl kom ut på vägen så kom ytterligare en polisbil som jag så klart väjde för i god tid för han hade åtminstone blåljus påslagna... dock med samma galna hastighet mitt i helgtrafiken, jag tror att dom även måste ha sirénen påslagen när det är mycket bilar eller som nu när dom närmade sig en korsning där det är rött...

Den första bilen som kom farande utan vare sig blåljus eller sirén nöjde sig med att trycka sig upp i arslet på framförvarande bil och tokblinka med hel-ljuset... WTF x 2 !!

Sådana här förbannade idioter i poliskåren måste man ju få bort från gatorna, dom e ju förenade med livsfara... för om min medpassagerare inte hojtat till om att bilen som från början var på väldigt långt avstånd kom med minst den dubbla tillåtna hastigheten m.a.o en jävla fart så hade vi nog vart ett fint nummer i någon mörk statistik i decembertrtafiken... Nu hann jag stanna mitt i vänstersvängen och se den nersläckta  polisbilen susa förbi med vindens fart...

Puh... så kan det gå!
Well även polisen kan vara fartsyndare, även fast dom borde föregå med gott exempel!
Men vi hann till bolaget i allafall =)


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Borthy

Egentligen ska man ta deras bilnummer och anmäla det! De har ju rätt att bete sig svinigt och bryta mot lagar men då ska de ha ljus och siren på! jag tycker man väldigt ofta ser att de kör så som du beskrivit ovan!

2007-12-05 @ 00:10:55
URL: http://borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0