Mitt i livet, mitt i veckan...

Hoppsan nu var det visst onsdag igen, kan inte riktigt begripa hur veckorna rusar fram! Andra advent passerade ju i helgen och som den slarver jag är när det gäller att hålla sig till tradiga traditioner så kan jag avslöja att jag missat att tända det andra adventsljuset hehe....

Får ta igen det i helgen som kommer typ tända andra ljuset på lördagen och det tredje på söndagen... holy maccaroni!!! 
Det betyder att det efter helgen bara återstår en vecka till Jul hrrrmmm... Kanske dags att samla tankarna till att komma på vad man ska köpa för julklappar till sina nära och kära...

I morgon är det Lucia, ibland saknar jag tiden när barnen var små och hade sina små framträdanden på dagis... inte skolans luciafirande där konkurrensen om vem som skulle vara än det ena eller än det andra... utan just det firande som var på dagis, alla som ville vara lucia fick vara det och alla som ville vara tomte eller pepparkaksgubbar fick vara det... att se det lilla minitåget komma introppande med 7 Lucior 5 tomtar och ett antal pepparkaksgubbar var lika roligt varje år =) ...

Morgondagen nu kommer bli som vilken torsdag som helst...  hehe... eller kanske inte...
*smider planer i hemlighet*

Nu är det dags att ta en tur på cykeln... för träna måste jag ju göra i allafall =)
Ha det gott va rädd om er
Tjingeling


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,


BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: Borthy

Du är duktig som kör på med motionen även innan jul och inte gör som jag, säger jag ska ta det så fort helgerna är över...
Undrar vad det blev för bus av dina planer? Ha en fin kväll. Kram från Borthy

2007-12-13 @ 22:27:20
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Socrate

Ett tips är ju att skaffa ett par sladdisar till, som vi gjorde. Nu var inte luciamys enda orsaken även om det verkar så här...och årets Lucia var det sista med dagis - nästa år går minstingen i förskolan så då blir det annat.
I år var 3 av 4 barn inblandade i luciafirande. WOW! Kolla inlägget från den 13'e får du se.

HA DE BÄST önskar Socrate

2007-12-17 @ 12:09:01
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0