1-0 till Ferdinand!

Aftonbladet presenterar bilder på en  tjur som går till "vild attack", på en tjurfäktningsarena och en matador får allvarliga skador... men ursäkta, vad är grejen?! 
Detta vansinniga spel och djurplågeri borde ju i rimlighetens namn inte få någon som helst plats i media! Det dom gör på dessa arenor är inget annat än djurplågeri, det man kan se i tjurens ögon är inget annat än skräck och fasa han är plågad av de lansar som stuckits in i manken av ett antal fåniga banderilleros och en  picador bara för tillfoga djuret stor smärta  och få tjuren så vansinnigt uppretad så att den "modiga" matadoren kan komma in och göra slut på vansinnet... detta betalar människor för att se, och kallar det för kultur! Jag tycker att det är inte mer än rätt att tjurarna ger igen, jag känner ingen som helst sympati med den skadade matadoren, för som man säger...
Ger man sig in i leken, så får man leken tåla! 
Ingen Tjur har bett om att få löpa gatlopp, ingen tjur har heller bett om att avsluta sitt liv i en arena plågad och stressad till döds, detta är bara barbariska människors påhitt, med vilken rätt?

 
image233

" Jag sitter hellre här.. där det är lugnt och skönt, och luktar på blommorna!"

mer att läsa om tjurfäktning finns här på wikipedia

Andra bloggar om: ,


BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: Sofia Hellberg

Grymt bra skrivet! Mycket bra! :)

2007-10-18 @ 10:02:51
URL: http://www.mjawsan.blogg.se
Postat av: Markattan

Så sant, tjurfäktning är inget annat än ett barbariskt djurplågeri. Jag jublar varje gång någon spetsas av tjurarna under tjurfäktningar och tjurrusningar - människan har trots allt gjort ett eget val att vara där, det har inte tjurarna.

2008-03-25 @ 11:01:25
URL: http://markattansdjungel.blogspot.com
Postat av: Pillan

Jag måste fråga om du någonsin varit på en tjurfäktning...

2008-04-21 @ 20:06:52
Postat av: Jag själv...

Pillan, så klart inte.. att vara en åskådare på sådana arenor skulle vara detsamma som att godta dess form av djurplågeri... det är ju tack vare idioter som vill se detta spektakel som skiten lever vidare!!

2008-04-21 @ 23:33:22
Postat av: Anonym

Men är det inte trågsynt av dig att inte prova. När du har provat så kan du säga "jag har provat o jag tyckte det var helt fel" o ingen kan påstå att du inte har underlag nog. Om du kan ju gå efter en kvart om du vill, det är ingen som håller dig kvar.

Jag gick på tjurfäktning för första gången förra veckan med en kompis som är en av de största djurvännerna jag någonsin träffat. Hon tyckte visserligen att det var jobbigt ibörjan men inte så pass jobbigt att hon gick ut. Ändå var det hon som i slutet av veckan ville gå på en till. (jag kan glädja dig med att vi inte fick tid eller ork till det)
Själv tycker jag att det varken är rätt eller fel

2008-04-23 @ 19:34:32
Postat av: Jag själv...

Sorry Pillan, det hjälper inte att några kanske tycker att jag är trångsynt! jag skulle nog hellre föredra att kalla mig för principfast i vissa frågor. När det gäller människans sätt att systematiskt plåga djur på det sätt som sker på en tjurfäktningsarena så anser jag att det är djurplågeri... och om tjuren i det läget får in en fullträff och skadar sina plågoandar så tycker jag att det inte är mer än rätt =) Tjurarna har då inte bett om att få befinna sig där´...

2008-04-23 @ 22:39:14
Postat av: Pillan

Det är kanske bra att du står för dina principer, jag tror ju inte att ditt liv kommer vara olyckligt bara för att du aldrig provar tjurfäktning, det är snarare känslan av att få nya åsikter som jag gillade med det.
45 miljoner spanjorer,, alla kan inte ha fel.

2008-04-24 @ 09:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0