Än är de sista dårarna inte födda...

Läst i Aftonbladet  , DN & SvD
Det är inte synd om dom som blir skadade i den årliga tjurrusningen i Pamplona, är man på plats och vill se tjurarna rusa genom staden som galna kreatur så får dom som kommer ivägen verkligen skylla sig själva...
Tjurarna har inte bett om att bli hetsade till detta gatlopp, dom skulle nog hellre vilja leva sitt liv som Ferdinand 
 
image233













Läst i SvD
Mopedister krockar med husvagn.. men ursäkta mig, husvagnar är i regel ganska stora och otympliga saker på våra vägar, så hur i hela friden kan man köra in i en husvagn? Syntes den inte? Okej att en mopedist råkar köra in i den det kan jag köpa med lite övertalning men vad hade mopedist nummer två att göra på husvagnen? hmm  kan det vara så att något som jag läste på EsKa´s blogg skedde i detta läge!? Moppen lämnade händerna?!

Läst i DN
Detta är en tragisk nyhet, men jag finner den inte så oväntad, handlar om ett i år ökat antal döda MC-förare i trafiken... hittills i år har 33 personer dött! Den rubriken som DN lagt in borde få ett pris! "MC-döden accelererar" tyvärr så är väl det en följd av att förarna accelererar lite för mycket på vägarna, många plockar fram sina hojar under sommarmånaderna och har inte vett att softa lite i sin åkning! En del bränner på och beter sig som om det var sista gången för säsongen... och för somliga blir det tyvärr det... det är sorgligt när mitt bästa vårtecken blir något som efter ett par månader förknippas med olyckor och döda människor i vägverkets statistik... Jag får byta vårtecken till... Tussilago istället!!


image234


Andra bloggar om: , , , , , ,  


BloggRegistret.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0