En skum doft sprider sig...

I mitt hus har dom sista veckorna en stark, snudd på obehaglig doft spridit sig... Den är så skarp mellan varven så ,man får huvudvärk och ögonen nästan tåras. Men när man väl funnit källan till denna doft (stank) så blir man nästan lite glad... det är ju bara det skruttiga plantan som nästan står gömd bakom en gardin som fått för sig att blomma igen... och de små söta blommorna är faktisk väldigt ehh hur ska man uttrycka det för att det inte ska låta för pippinätt... ahh dom e helt okej =)

Se själva....

image182



I övrigt kan jag rapportera om dom döende små plantorna med tagetes som jag aldrig trodde skulle klara sig , dom ser numera ut på detta viset

image183

Helgen har varit lugn och sansad, dottern har varit hos en kompis i helgen och jag har bara njutit av vetskapen om att jag nu har ett antal veckor semester framför mig... men som den person jag är så kan jag så klart inte bara ta det lugnt... jag har bestämt träff med min fastighetsskötare på ett stort byggvaruhus... där ska jag få inhandla färg och grejer så jag kan renovera mitt badrum lite...

Spännande fortsättning följer med lite bloggande om det projeketet...
Nu ska jag åka till stranden och sola degmagen...
Ha en underbar måndag!
Det har jag...

Andra bloggar om: , , ,


BloggRegistret.se 

Kommentarer
Postat av: ejmis

Är det porslinsblomma dom heter..jag har också en sån i ett fönster och din beskrivning av doften stämmer precis..min blomma droppar också ner någon klibbig vätska på fönsterbrädan??

2007-07-02 @ 16:23:43
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Lotta

Jag har en kaktus som blommar med fantastiska lila stora blommor men som luktar ruttet kött! När knopparna kommer så åker blomman ut och beundras på avstånd!

2007-07-02 @ 21:26:14
URL: http://ischa01
Postat av: EsKa

Hoppas du fick sol på stranden, ha en bra dag ! :-)

2007-07-03 @ 01:37:35
URL: http://eska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0